Cât de bine gestionați activitatea de marketing?
06/07/2021 2022-08-05 16:57Cât de bine gestionați activitatea de marketing?
Cât de bine gestionați activitatea de marketing?
În mod tradițional, piețele erau privite ca un loc de schimb, de bunuri și servicii, între vânzători și cumpărători, în beneficiul reciproc al ambelor părți. Astăzi, prin marketing procesul specific de vânzări devine un schimb de valori între vânzător și cumpărător. Valoarea implică o valoare legată de bunurile și serviciile schimbate. Cumpărătorul va fi gata să plătească pentru bunuri sau servicii numai dacă acestea au o anumită valoare pentru el (sau cel puțin să aibă această convingere).
Marketingul este funcțiunea companiei care controlează nivelul și compoziția cererii pe piață. Se ocupă cu crearea și menținerea cererii pentru bunuri și servicii ale organizației. Practic trebuie să acopere planificarea, organizarea, controlul și implementarea programelor, politicilor, strategiilor și tacticilor de marketing, menit să creeze și să satisfacă cererea pentru ofertele de produse sau serviciile firmelor ca mijloc de a genera un profit acceptabil. Numai dacă există cerere poate exista și vânzare. Mai exact, cu cât cererea este mai mare cu atât vânzarea este mai mare și rapidă.
Cu cât mai performant este marketingul, cu atât mai eficient este departamentul de vânzări. Prin urmare cele două departemente, marketing și vânzări, trebuie să fie perfect aliniate, să comunice foarte bine, să aibă KPI / KRI comuni și sa colaboreze în urmărirea și analiza lead-urilor pe tot parcursul procesului de generare a lor și transformare (parțială) în clienți mulțumiti și fideli.
Regăsiți mai jos un chestionar prin care puteți evalua gratuit și rapid cât de bine gestionați activitatea de marketing din compania dumneavoastră. Durata de completare: 4-6 minute (25 întrebări).