Matricea competitorilor
11/05/2021 2022-08-16 16:48Matricea competitorilor
Matricea competitorilor
Analiza concurenței este un instrument util pentru a înțelege peisajul competitiv al pieței. Acest lucru vă ajută să identificați moduri alternative în care clienții potențiali își pot rezolva problemele pe care se concentrează oferta companiei. Este, de asemenea, o modalitate excelentă de a evalua strategiile altor competitori, astfel încât să le puteți evalua punctele forte și punctele slabe. Acest lucru vă oferă informații importante despre modul în care alte companii încearcă să ofere valoare cumpărătorilor dvs. țintă.
Analiza competitorilor ar trebui să răspundă la următoarele întrebări de bază:
- Care sunt celelalte companii care concurează pentru clienții de pe piața dvs.?
- Ce produse și servicii oferă?
- Care este cota de piață a fiecărui concurent?
- Care sunt punctele lor forte și punctele slabe?
- Cum se compară cu propriile produse și servicii?
- Cum vă puteți diferenția produsele și serviciile?
Utilizare și beneficii
Pe baza unor structuri șablon se completează o “radiografie” a pieței de încadrare, bazată pe cele mai importante caracteristici competitive ale principalilor 10 concurenți, informația input fiind prelucrată automat în sinteze-benchmark. Astfel, economisiți foarte mult timp necesar procesului de cercetare și elaborare a unui astfel de sistem de analiză comparativă. Modul de evaluare a companiei și competitorilor depinde însă de cunoștințele obiective sau părerile subiective pe care le aveți privitoare la situația pieței în care activați.
Deveniți acum membru al Club360
Pentru o beneficia de instrumente de lucru și informații gratuite. În curând accesul se va face numai pe bază de abonament plătit.
Explorați modelul
Utilizare
Ce trebuie să știți
Toată echipa de management, dar în special departamentele de marketing si vânzări. Informațiile sursă se bazează însă pe contribuția tuturor angajaților care cunosc competitorii companiei si ofertele acestora. Pentru obiectivarea aprecierii se recomandă culegerea informațiilor de la clienți sau distribuitori care au o imagine mai largă asupra competiției. Este important de reținut că evaluarea trebuie realizată in dinamică, documentul trebuie actualizat pe măsură ce devin disponibile noi informații sau se schimbă valorile alocate pe diverse dimensiuni de analiză.
Modelul oferit pentru analiza concurenților prezintă o structură suficient de extinsă de abordare a caracteristicilor care pot constitui criterii de comparație cu firmele concurente. Categoriile sunt predefinite dar criteriile componente pot fi editate, în cazul în care se dorește redenumirea sau clarificarea unora dintre ele.
Toate template-urile sunt accesibile NUMAI utilizatorilor înregistrați pe platformă, indiferent de tipul de membership deținut (gratuit sau plătit). Deci prima condiție pentru a descărca instrumentul pentru analiza concurenților este să fiți logați în site-ul club360 (să aveți un cont de user). Cea mai mare parte a template – urilor poate fi descărcată gratuit.
Da – pentru membrii Club360. Pentru a-l accesa vă rugăm să dați click pe butonul “Descărcați”. Atenție – dacă nu sunteți logați acesta NU va funcționa.