Testarea campaniei de e-mail marketing
22/09/2021 2022-06-03 17:04Testarea campaniei de e-mail marketing
Testarea campaniei de e-mail marketing
Este întotdeauna bine să testați înainte de a lansa o campanie de e-mail marketing, mai ales dacă lucrați cu un nou ESP sau folosiți o nouă listă. Acest lucru vă ajută să evaluați ratele de livrare și răspuns. https://club360.ro/alegerea-serviciilor-intr-o-campanie-de-e-mail-marketing-serviciu-email-marketing/De asemenea, testarea vă ajută să previzualizați e-mail-urile în funcție de browser și dispozitiv. Testarea continuă vă va ajuta să vă îmbunătățiți subiectele e-mail-urilor (care vă cresc ratele de deschidere), titlurile și conținutul, design-ul, oferta, landing page-ul, chiar și timpul de livrare. Toate acestea funcționează simultan pentru a vă îmbunătăți rezultatele finale ale campaniei.
Testarea e-mail-urilor
Ar trebui să testați întotdeauna o campanie pentru a vă optimiza rezultatele. Chiar și într-o campanie mică, puteți testa mai întâi un segment din listă pentru a evalua rata de livrare și rata de răspuns. O modalitate de a face acest lucru este prin trimiterea unui e-mail, atât către adresa personală, cât și către adresa de serviciu.
Pentru a testa un segment dintr-o listă mare, rugați furnizorul listei de contacte să furnizeze o listă cu „N nume”, ceea ce înseamnă că veți obține fiecare al N-lea nume din fișier.
Iată câteva exemple de criterii de testare:
Element |
Evaluare |
Lista |
Obțineți o rată de răspuns mai bună printr-o direcționare mai specifică? |
Există anumite industrii, locații, dimensiuni ale companiei sau alte criterii de selecție care oferă rezultate mai bune? |
|
Costul de livrare este acceptabil? |
|
Rata de respingere este acceptabilă? |
|
Oferta |
|
Ce loc de plasare a ofertei (partea de sus a paginii, în conținut) produce cel mai bun răspuns? |
|
Ce metodă de răspuns produce cele mai multe venituri (vizita pe site, solicitarea prin e-mail, apel telefonic)? |
|
Creativitatea |
Ce conținut generează cele mai multe vizite pe site? |
Ce subiect generează cele mai multe răspunsuri? |
|
Ce culoare generează cel mai mare răspuns? |
|
Ce listă de adrese (distribuție vs. personalizată) generează cel mai eficient răspuns? |
|
Ce fel de adresă (numele real al persoanei vs. info@domain.com) produce cel mai eficient răspuns? |
|
Sincronizarea |
Care zi din săptămână generează cel mai bun răspuns? |
Ce oră a zilei (pentru un e-mail sau un apel telefonic) generează cel mai bun răspuns? |
|
Ce lună generează cel mai bun răspuns? |
|
Ce anotimp generează cel mai mare răspuns? |
Testarea campaniei
Linia de subiect a e-mail-ului și lista sunt cele mai importante variabile care pot fi testate. Obiectivul este să testați o variabilă pe un grup controlat și să examinați rezultatele pentru fiecare segment. Ar trebui să efectuați ambele teste, în același timp, deoarece calendarul vă poate afecta rata de răspuns.
Pentru lista dumneavoastră, furnizorul listei vă poate ajuta să segmentați clienții potențiali din listă. Solicitați un test „Al N-lea nume” – vă va oferi fiecare al N-lea nume din listă, care reprezintă de obicei un eșantion reprezentativ al înregistrărilor din fișier.
Această sarcină vă va ajuta să identificați variabila de testare și cum veți măsura rezultatele față de grupul țintă. Iată elemente de luat în considerare pentru testul standard al grupului:
- Cine sunt destinatarii din fiecare grup? (este aleatoriu sau testați destinatari diferiți?)
- Numărul de destinatari din fiecare grup
- Cum veți măsura rezultatele?
Asigurați-vă că grupul de test și grupul de control sunt egale ca dimensiune dar și din punctul de vedere al altor criterii. Trebuie să fie cât mai asemănătoare pentru a vă asigura că elementul de testare este singura variabilă dintre cele două. De asemenea, doriți o dimensiune de grup care să fie statistic valabilă, deși, dacă sunteți în sfera B2B, campaniile sunt de obicei mici, iar campaniile de testare sunt și mai mici; într-un grup mai restrâns, există o marjă de eroare mai mare, dar poate fi testat.
Păstrați întotdeauna rezultatele testelor pe care le susțineți – acestea vă pot ajuta în campaniile viitoare.
De asemenea, vă pot ajuta să îmbunătățiți performanța unei singure campanii aflată în desfășurare. Testați o variabilă și alegeți-o pe cea mai bună pentru lansare, apoi testați a doua variabilă și implementați-o; continuați acest proces.
Estimarea ratelor de răspuns
Înainte de a lansa o campanie sau de a trimite un e-mail, este util să vă estimați ratele de răspuns.
Acest lucru vă ajută să proiectați conversiile și veniturile dacă estimați rentabilitatea investiției de marketing. ESP-urile vor afișa ratele de răspuns din campaniile anterioare, pe care le puteți utiliza ca bază de plecare.
Dacă aceasta este prima dumneavoastră campanie, poate fi dificil să estimați o rată de răspuns precisă din cauza numeroaselor variabile care o afectează: calitatea listei, timpul, direcționarea, numele expeditorului, oferta, frecvența comunicării, impactul creativității și serviciul pe care îl utilizați pentru a livra e-mail-urile.
Rata de răspuns
Este o idee bună să vă estimați ratele de răspuns înainte de a lansa campania.
Dacă proiectați rentabilitatea investiției de marketing va trebui să vă estimați și rata de răspuns, deși poate fi dificil să o proiectați cu precizie, deoarece există atât de multe variabile care vă pot afecta semnificativ rezultatele:
- Calitatea listei
- Calitatea server-ului
- Sincronizarea
- Direcționarea
- Expeditorul
- Oferta
- Frecvența
- Creativitatea
- Serviciul pe care îl utilizați pentru a livra e-mail-urile
Mai jos sunt câteva recomandări generale pentru a vă ajuta să faceți o estimare corectă.
- Dacă implementați o campanie amplă, puteți testa un eșantion reprezentativ și puteți utiliza această rată ca ghid. (De asemenea, puteți testa campania și apoi o puteți revizui pentru a încerca să vă îmbunătățiți rezultatele.)
- Datele anterioare din campanii similare.
- Media din industrie.
- Estimarea personală, bazată pe experiență și cunoștințele acumulate.
Rețineți că este puțin probabil ca o singură campanie de e-mail să producă rezultate. Campania de email marketing este despre relații și crearea unui dialog continuu. Dacă piața nu a auzit niciodată de compania dumneavoastră și / sau nu vă conectați frecvent cu ei, este puțin probabil să primiți un flux de răspunsuri din campania inițială.
Creați o listă de verificare finală a campaniei prin e-mail
Înainte de a vă lansa campania, este util să testați proiectarea și programarea e-mail-urilor pentru a vă asigura că sunteți compatibil cu CAN-SPAM și că HTML-ul dumneavoastră funcționează.
De asemenea, va trebui să verificați dacă link-urile funcționează corect, dacă imaginile sunt afișate, dacă descrierile imaginilor sunt încărcate și dacă răspunsurile sunt direcționate corect.
Creați o listă de verificare înainte de lansarea campaniei
Înainte de a lansa campania, testați design-ul și programarea e-mail-urilor. Asigurați-vă că e-mailul nu încalcă regulile de spam
Etapa |
Stare |
Identificați dacă formatarea este corectă |
Dacă conținutul HTML nu este formatat corect, puteți risca ca e-mailul să nu fie livrat de anumite ESP-uri. De asemenea, răspunsul dvs. poate scădea dacă designul nu este formatat corespunzător. |
Verificați dacă toate link-urile și imaginile sunt afișate |
Asigurați-vă că verificați dacă toate imaginile dvs. apar corect (adică tabelele se derulează, punctele-gloanțe se aliniază și linkurile funcționează). De asemenea, asigurați-vă că imaginile sunt pe serverul dvs. și că etichetele de imagine au legăturile corecte. |
Verificați conținutul și datele filtrului de spam |
Anumite stiluri HTML, formate de text, goluri în text, utilizarea majusculelor și alte caracteristici sunt deseori interpretate ca spam de către unele filtre de e-mail. |
Vizualizați e-mailurile din perspectiva cititorilor |
Evaluarea compatibilității e-mail-urilor în funcție de clienți este esențială pentru desfășurarea unei campanii profesionale de e-mail. În timp ce verificarea aspectului e-mailului în funcție de fiecare client de e-mail ar fi imposibilă, este important să cunoașteți factorii care schimbă aspectul e-mailului de la un browser la altul. Încercați să trimiteți un e-mail de testare către un cont pe care l-ați stabilit cu o varietate de browsere, cum ar fi Yahoo!, AOL, Google sau Outlook. Multe ESP-uri au adăugat acum testarea perspectivei clientului, ceea ce poate economisi mult timp. |