Strategie de marketing digital – Partea a II-a: externalizare sau administrare internă

externalizare administrate interna promovare afacere marketing digital
Ghiduri de implementare Marketing digital

Strategie de marketing digital – Partea a II-a: externalizare sau administrare internă

Crearea și gestionarea unei mari campanii în social media poate fi un proces dificil și care necesită mult timp. Implementarea campaniilor de promovare social media necesită o gamă largă de abilități pentru distribuirea conținutului, de la proiectare, la crearea de conținut și până la abilitățile tehnice necesare. Vă puteți descurca cu resursele interne? Sau trebuie să angajați o agenție sau un consultant pentru externalizarea campaniei de marketing? Există argumente pro și contra pentru fiecare. Bugetul, calitatea resurselor existente, lățimea de bandă, creativitatea și abilitățile tehnice vor sta la baza deciziei dumneavoastră.

Evaluați resursele existente pentru gestionarea social media

Dacă intenționați să aveți o activitate mare de promovare în social media, vă recomandăm să luați în considerare angajarea unei agenții de gestionare a rețelelor de socializare sau a unui consultant. Fie că alegeți să gestionați rețelele sociale cu resursele existente sau să apelați la consultanți externi, depinde de tipul de campanie pe care urmează să îl derulați, de experiența dumneavoastră și de activele disponibile intern.

Aruncați o privire la dimensiunea și lățimea de bandă a personalului actual. Creați conținut, cum ar fi prezentări, videoclipuri, articole sau fotografii pentru a le distribui. Când vă creați profilul pe rețelele de socializare, veți dori să utilizați un design pentru a vă consolida brandul. Majoritatea necesită unele lucrări de design grafic, iar altele ar putea necesita unele lucrări HTML.

După ce vă configurați paginile, este timpul să începeți să participați la discuții. Cine se va ocupa de această sarcină? De asemenea, stabiliți cine va fi responsabil pentru crearea de conținut nou. Acum stabiliți cine va gestiona măsurarea valorilor pentru obiectivele și criteriile stabilite. În cele din urmă, determinați ce resurse tehnice aveți la dispoziție. Acest pas este menit să vă ofere o privire obiectivă asupra capacităților dumneavoastră interne. 

Decideți asupra externalizării gestionării canalelor social media

În timp ce vă gândiți dacă să gestionați campania de promovare social media cu resurse interne sau printr-o agenție sau consultant extern, analizați elementele de mai jos pentru a înțelege mai bine nevoile dumneavoastră.

Întrebare
Comentariu

Folosiți platforme cu care nu sunteți familiarizat?

Agențiile și consultanții au o expertiză, pot configura conturile și pot începe să le utilizeze foarte repede.

Veți derula mai multe campanii în același timp?

O campanie mai complexă necesită mai mult timp.

Este rețeaua de socializare o parte importantă a strategiei de marketing?

Este nevoie de timp pentru a crea un plan detaliat de promovare social media și este nevoie de mult mai mult timp pentru a gestiona execuția. Agențiile pot fi mai eficiente. Ele cunosc tendințele și vă pot ajuta adesea să vă atingeți obiectivele mai repede, deși costurile sunt mai mari.

Vizați atât piețele B2C, cât și piețele B2B?

Complexitatea suplimentară poate justifica utilizarea unei agenții.

Aveți bugetul pentru a angaja o agenție externă?

Deși probabil plătiți mai mult pentru serviciile unei agenții, un buget mai mare ar trebui să genereze rezultate considerabile.

Aveți nevoie de servicii creative și de producție?

De obicei, o agenție oferă servicii creative.

Nu toate agențiile și consultanții social media sunt buni, așa că feriți-vă de așa-zișii „experții”, care probabil nu vor face o treabă mai bună decât un începător. Există mulți „specialiști” în rețele de socializare, așa că studiați candidații cu atenție sau mai bine, apelați la recomandări.

Înainte de a lua decizia finală, este o idee bună să enumerați avantajele și dezavantajele și să luați în considerare o evaluare cost – beneficiu.

Descrieți cerințele de creație

Profilele de pe rețelele de socializare reprezintă o extensie a brandului dumneavoastră, deci trebuie să vă asigurați că acestea sunt reprezentative.

Prezentându-i echipei cerințele dumneavoastră creative pentru social media prin utilizarea logo-ului, culorilor, imaginilor, fotografiei, fonturilor și mesajelor, vă veți asigura că aveți o coerență din punct de vedere vizual, consolidându-vă poziționarea pe piață și brandul.

Ori de câte ori este posibil, este o idee bună să vă plasați sigla pe paginile de pe rețelele de socializare, pictograme, culorile specifice și design-ul. Unele site-uri vă permit să utilizați doar imaginea sau sigla. Altele vă permit să vă personalizați complet paginile folosind CSS .

Iată câteva cerințe creative de luat în considerare:

  • Ce imagini trebuie să includeți?
  • Cum ar trebui să fie poziționate imaginile în raport cu conținutul ales?
  • Puteți modifica culorile din fundal pentru a se potrivi cu propriile culori?
  • Preferați culorile RGB și HEX ?

Probabil că va trebui să creați un desing nou, deci va trebui să apelați la programul în care lucrați (cum ar fi Photoshop sau Illustrator) sau să discutați cu designerul. Cel mai probabil veți dori o serie de pictograme, bannere și chiar reclame, deoarece unele site-uri de socializare au acum widget-uri software care vă permit să promovați tot felul de oferte diferite (pentru care veți avea nevoie de grafică personalizată).

Stabiliți cerințele operaționale

Executarea unei campanii de promovare în social media necesită mult timp și o înțelegere a instrumentelor care îmbunătățesc conversațiile pe social media.

Campaniile de bază pot necesita până la 10 ore de muncă pe săptămână; campaniile la scară mai mare necesită peste 40 de ore de activitate săptămânală după configurare.

Angajamentele dumneavoastră în materie de resurse operaționale depind de obiectivele și de bugetul campaniei, dar este important să stabiliți persoanele, conținutul, activitățile și instrumentele de monitorizare pe care să le utilizați în timpul campaniei înainte de lansare.

Selectați resursele

Timpul necesar variază în funcție de nivelul de calificare și de proiectarea și obiectivele campaniei, dar iată câteva repere:

  • Campania de bază pe rețelele sociale: 5 până la 10 ore pentru configurarea conturilor și o activitate de minimum 3 ore pe săptămână.
  • Campania medie pe rețelele sociale: 10-25 de ore pentru configurarea conturilor, minimum 10-20 ore pe săptămână de activitate și timp suplimentar dedicat promovării prin alte canale, creării de conținut și măsurării rezultatelor.
  • Campania la o scară largă pe rețelele sociale: 20 până la 40 de ore pentru configurarea conturilor, minimum 40 de ore pe săptămână de activitate și sute de ore dedicate promovării pe alte canale, creării de conținut și măsurării rezultatelor.

Enumerați conținutul pe care îl veți folosi pentru fiecare site. Pentru site-uri precum Twitter, vă recomandăm să luați în considerare „regula treimilor”:

  • Postați despre dumneavoastră sau despre brandul pe care îl reprezentați 1/3 din timp
  • Postați despre domeniile dumneavoastră de interes și expertiză folosind materiale dintr-o sursă externă 1/3 din timp
  • Interacționați cu rețeaua dumneavoastră 1/3 din timp

Alegeți instrumentele și resursele tehnice

Specialiștii în marketing pe social media profită de numeroasele instrumente disponibile pentru îmbunătățirea conturilor și gestionarea campaniilor. Instrumente precum scurtarea adreselor URL, tablourile de bord pentru rețelele de socializare și alte aplicații, au devenit vitale pentru campaniile ample.

Iată câteva instrumente populare pe care ați putea dori să le utilizați în campanie:

Instrument
Descriere

TweetDeck

Tabloul de bord pentru rețelele sociale 

HootSuite

Tabloul de bord pentru rețelele sociale

Buffer

Tablou de bord / Programare

IFTTT

Tablou de bord cu reguli

twitterfeed

Alimentează postări de blog pe Twitter și Facebook

Edgar

Bord

Spredfast

Tabloul de bord pentru rețelele sociale

BuzzSumo

Căutare de conținut

 

Unele dintre aceste instrumente și rețele de social media necesită abilități tehnologice specifice, cum ar fi conversia conținutului în format digital, modificarea branding-ului, configurarea blogurilor și adăugarea de plugin-uri.

Stabiliți ce instrumente intenționați să utilizați împreună cu cerințele tehnice pentru campania dumneavoastră.

Identificați metoda de promovare social media

Cum veți direcționa traficul către rețelele de socializare și cum le veți promova? Majoritatea campaniilor de social media bune se integrează cu alte canale, cum ar fi e-mail, website-uri și publicații tipărite și alte reclame digitale.

Ideile dumneavoastră vor depinde de obiectivul campaniei . Astăzi, este normal pentru campaniile din rețelele de socializare să folosească și alte mijloace media, care includ:

  • E-mail marketing
  • Blogging
  • Comunicate de presă online
  • SEM
  • Presa scrisă, radio și TV

Creați un program al activităților de promovare în social media

O strategie bună de socializare va fi irosită dacă nu desfășurați activitatea zilnic. Este nevoie de timp pentru a continua discuțiile și a interacționa, deci creați un calendar de activitate definit pentru a vă asigura că vă duceți la bun sfârșit angajamentele.

De exemplu, enumerați numărul de ore și ore în fiecare zi pentru activități specifice, cum ar fi:

  • Monitorizarea
  • Conversaționarea
  • Promovarea
  • Crearea de conținut
  • Mentenanța generală

Creați-vă calendarul pentru întreaga campanie și planificați acțiunile dumneavoastră zilnice și chiar orare. De ce trebuie să planificați? Studiile arată că există momente optime pentru tweeting și conectare socială.

Stabiliți dacă prin promovarea plătită vă veți putea atinge obiectivele

Marketingul online plătit numit și PPC (pay per click) sau SEM (marketing cu motor de căutare), poate fi o opțiune excelentă și rentabilă, pentru a genera rapid trafic către website-ul dumneavoastră.

Campaniile PPC au numeroase avantaje, inclusiv posibilitatea de măsura activitatea, plata în funcție de performanță, controlul sumelor și metodelor de sincronizare și licitare, viteza de introducere pe piață și direcționare. Cu toate acestea PPC este, de asemenea, o strategie competitivă și necesită o planificare și o gestionare atentă pentru a obține un ROI pozitiv; este ușor să cheltuiți mulți bani pe click-uri care nu se convertesc în clienți potențiali și vânzări.

O strategie PPC bună leagă cheltuielile campaniei de obiectivele comerciale specifice, cum ar fi conversiile de trafic, generarea de clienți potențiali și achizițiile clienților.

Elaborați obiectivele

Promovarea prin marketing plătit PPC (Pay Per Click) sau SEM (Search Engine Marketing) poate fi o opțiune ușoară și rentabilă pentru a genera rapid traficul către website-ul dumneavoastră. 

Căutare plătită / SEM : o afișare a anunțului, pe care o achiziționați, pe un motor de căutare sau pe un website. Afișările plătite sunt vizibile atunci când utilizatorii caută anumite cuvinte cheie și expresii pentru care ați licitat. Listările plătite pot fi grupate în partea de sus, laterală sau inferioară a paginii.

Mai jos sunt câteva exemple despre modul în care SEM vă poate ajuta să atingeți obiectivele.

Obiectiv de afaceri
Exemple

Generarea de noi clienți potențiali

  • Utilizați PPC pentru a obține noi prospecți și a colecta informații despre nevoile lor de-a lungul timpului
  • Direcționați noi clienți potențiali către o pagină specială de pe site, unde se pot înscrie pentru o demonstrație gratuită sau pot descărca un nou raport sau conținut gratuit

Vânzări directe

  • Direcționați clienți noi către o pagină de vânzare

Creșterea gradul de conștientizare a mărcii

  • Utilizați PPC pentru a invita potențialii clienți la un eveniment, fie online, fie offline, sau pentru a promova ceva nou

Măsurare imediată

  • Folosiți o strategie de marketing cu plată pentru performanță pentru a vă permite să determinați rapid dacă acțiunea este profitabilă sau nu

Iată câteva dintre beneficiile SEM.

Beneficiu
Explicaţie

Măsurabil

Cu un sistem de urmărire adecvat, veți ști exact de unde provin clienții și rezultatele obținute.

Plata în funcție de performanță

Plătiți numai pentru click-urile reale generate de lista dumneavoastră. Dacă un utilizator introduce un termen de căutare, vă vede anunțul / website-ul și dă click pe el, se întâmplă deoarece consideră că website-ul va furniza informațiile pe care le dorește.

Control asupra ceea ce văd vizitatorii pe website

Puteți direcționa traficul către anumite pagini de pe website. Ar trebui să dezvoltați pagini pentru fiecare dintre campaniile dumneavoastră – pagini care oferă informații specifice și un îndemn puternic la acțiune.

Momentul oportun

Licitați pentru termenii de căutare / cuvintele cheie utilizate de potențialii clienți atunci când caută informații pe web. 

Licitare în funcție de valoarea prospectului

Puteți licita diferite sume pentru diferite cuvinte cheie pentru a reflecta cât de valoroși sunt prospecții pentru dumneavoastră. De exemplu, puteți licita pentru o expresie foarte specifică, cum ar fi „Software de marketing prin e-mail pentru întreprinderi mici” și să plătiți mai mult pentru acele clicuri, deoarece acestea sunt mai importante pentru dumneavoastră, în comparație cu termenii generali care pot direcționa un volum mai mare de trafic, dar mai puțin avizat.

Reducerea cheltuielilor

Puteți alege o sumă maximă licitată, astfel încât să plătiți doar accesările de care aveți nevoie. 

Viteza de intrare pe piață

Puteți lansa o campanie de marketing plătit imediat ce site-ul este activ, creând trafic instant, lucru care nu se întâmplă în cazul creșterii organice – roboților de pe motoarele de căutare le-ar lua ceva timp până v-ar vizita, indexa și afișa website-ul.

Dezvoltarea de campanii care au un public vizat

Puteți dezvolta campanii foarte specifice în funcție de sezon, regiune și alți factori care influențează deciziile de cumpărare.

error: Content is protected !!