Strategia de conținut
27/09/2021 2022-06-03 17:03Strategia de conținut
Strategia de conținut
În timp ce strategia de marketing prin conținut abordează întreaga poveste pe care o spune brandul, strategia privind conținutul abordează modalități mai specifice de a crea conținut semnificativ, eficient și valoros care să fie potrivit utilizatorilor. Aici veți include temele pentru conținut, povestea principală, publicul și provocările pe care le întâmpină.
Subiectele și scopul conținutului
Pentru unele branduri, conținutul este cel mai valoros activ de marketing al acestora. Conținutul, livrat la momentul potrivit, poate juca un rol semnificativ în dezvoltarea unui brand.
Cheia unei strategii de succes este să vă înțelegeți cu adevărat publicul și apoi să aveți disciplina organizațională pentru a furniza în mod constant conținut valoros pentru a vă conecta cu acesta.
Începeți prin a vă examina clienții. În funcție de fiecare client identificați problemele care pot fi rezolvate de produsul sau serviciul dumneavoastră. Scopul este de a crea un mesaj de bază eficient pentru publicul vizat. Înainte de a vă stabili mesajul final, este o idee bună să vă examinați concurența pentru a vedea dacă vreunul dintre concurenții dumneavoastră oferă deja conținut similar.
Stilul conținutului
Un program de marketing prin conținut bine gestionate utilizează o voce și un ton consistente. Acest lucru poate fi simplu dacă utilizați un singur creator de conținut, dar mai provocator cu un număr mai mare de generatori de conținut. Diferite persoane au stiluri de scriere diferite. Examinați-vă strategia și trăsăturile brandului.
Luați în considerare aceste trăsături și axați-vă asupra caracteristicilor voastre finale. De exemplu:
- Practic – Ne străduim să oferim în mod simplu îndrumări ușor de înțeles și de aplicat, chiar și pentru subiecte complexe. Evitați jargonul și terminologia complexă. Folosiți un limbaj prietenos și conversațional.
După ce acest lucru este finalizat, creați un poster sau o diagramă, astfel încât toată lumea din echipa dumneavoastră să înțeleagă.
Fluxurile de lucru
Transformarea ideilor în conținut necesită disciplină. Pentru a vă ajuta, creați o hartă a fluxului de lucru. Stabiliți ordinea sarcinilor, rolul persoanei responsabile și forma de comunicare.
Iată un plan de lucru pentru o postare pe blog, folosind un scriitor, editor, designer și manager.
- Scriitorul revizuiește calendarul conținutului și redactează o postare pe blog pentru subiectul de astăzi (în Word)
- Editorul revizuiește și urmărește modificările (în Word)
- Editorul returnează schița (prin e-mail)
- Scriitorul trimite designerului să selecteze grafica (prin e-mail)
- Scriitorul încarcă pe site și salvează schița (în WordPress)
- Scriitorul anunță designer-ul (prin e-mail)
- Designerul adaugă grafică și notifică managerul de marketing pentru aprobarea finală (în WordPress)
- Managerul de marketing trimite aprobarea finală (în WordPress)
Chiar și o postare simplă, care implică doar câteva persoane, necesită 8 pași, fără a include promovarea și distribuția ulterioară.
Alinierea conținutului cu procesul de vânzare al clientului
Campaniile bune de marketing prin conținut utilizează un conținut specific pentru a ghida cumpărătorii în călătoria lor spre achiziționarea unui produs. Sau, altfel spus, conținutul este conceput pentru a aborda probleme specifice în anumite momente din ciclul de cumpărare.
Prin crearea unei hărți a procesului de cumpărare, puteți obține o mai bună înțelegere a tipurilor de conținut pe care trebuie să le oferiți în fiecare etapă.
Stabiliți nevoile clienților
Dacă aveți un proces de vânzare definit, luați în considerare fiecare pas pe care prospectul îl face înainte de a deveni client, împreună cu eventualele obiecții pe care le pot avea în acea etapă.
Apoi începeți să enumerați idei de conținut care să depășească obiecțiile tipice ale prospectului, să răspundă la întrebări sau să-l ajute să treacă la următoarea etapă.
Stabiliți canalele de distribuție
După ce ați stabilit câteva teme, alegeți canalele de distribuție pe care le puteți folosi pentru a vă promova conținutul. Acest lucru vă va ajuta să înțelegeți tipurile de conținut de care aveți nevoie și canalele de distribuție pe care le puteți utiliza.
Generați idei de conținut
Generarea în mod repetat de idei inovatoare poate fi o provocare. Pentru a elimina temutul „blocaj al scriitorului”, urmați un proces specific lunar pentru a vă menține rezerva de idei plină.
Începeți prin planificarea unei sesiuni regulate de brainstorming și apoi creați o listă de surse de conținut pentru a revizui ideile noi. Apoi, stabiliți fluxul de lucru pentru partajarea acestora în echipa dumneavoastră.
Țineți o sesiune de brainstorming
Acum, după ce ați identificat ideile pentru conținutul necesar, începeți să explorați etapele prin care trece prospectul pentru a crea o descriere mai detaliată a conținutului care s-ar potrivi. Enumerați posibilele probleme cu care s-ar putea confrunta prospectul și stabiliți conținutul care l-ar ajuta să avanseze în procesul de vânzare. Apoi, organizați o sesiune de brainstorming pentru a genera noi idei și pentru a îmbunătăți conținutul.
Pentru fiecare problemă pe care ar putea-o întâmpina un cumpărător, creați o listă de întrebări care vă poate ajuta să generați idei din partea echipei. Puneți-vă în pielea potențialului cumpărător. Pretindeți că sunteți în situația lui și enumerați toate întrebările potențiale pe care le-ați putea avea. Examinați fiecare întrebare și scrieți un răspuns adecvat care oferă o soluție la eventuala problemă.
Examinați resursele externe
Dacă sesiunea de brainstorming nu a produs suficiente idei sau dacă doriți să vă îmbogățiți lista, puteți apela la aceste resurse:
- Forumuri precum Quora, Yahoo sau forumuri specifice industriei
- Publicații din industrie
- Căutare pe Google
- Grupuri de LinkedIn
- Grupuri de Facebook
- Căutare pe Twitter
- Rețele de socializare
- Website-uri de conținut, cum ar fi Slideshare
- Sondaje oline
- Cărți electronice sau seminarii legate de subiect
- Știri Google sau Google Trends
- Website-ul concurentului
Identificați câțiva potențiali cumpărători reali, conectați-vă cu aceștia și monitorizați postările lor de pe rețelele de socializare precum LinkedIn, Twitter, Quora sau alte website-uri din industrie. Nu ezitați să îi contactați direct și să le puneți întrebări.
Procedura de distribuire
Stabiliți un flux de lucru constant, astfel încât echipa poată genera un flux consistent de noi idei. Puteți alege să organizați o întâlnire regulată de brainstorming, lunară sau trimestrială. Cu toate acestea, echipa poate genera idei bune în fiecare zi; cheia este să le fie ușor să le înregistreze și să vă împărtășească acele idei.
Iată câteva sugestii:
- Creați și distribuiți un document Word pentru înregistrarea ideilor noi
- Distribuiți idei prin Slack, astfel încât acestea să fie vizibile pentru toți membrii echipei
- Creați un wiki pentru a permite membrilor echipei să înregistreze idei
- Programați un flux de lucru de cercetare care să specifice anumite perioade de timp și să permiteți întregii echipe să revizuiască rezultatele și să le comenteze
- Creați un concurs sau oferiți recompense pentru angajatul care are cele mai bune idei
- Solicitați echipei de relații publice să înregistreze toate întrebările primite într-un anumit interval (deoarece răspunsurile la aceste întrebări pot fi surse de conținut).
Reutilizarea conținutului în raport cu cel original
Reutilizarea conținutului este diferită de marketingul prin conținut „standard”, deoarece în loc să se concentreze pe crearea și partajarea de conținut nou, reutilizarea conținutului descrie procesul de cercetare și distribuire a conținutului existent creat de alții.
Aici veți evalua avantajele și dezavantajele includerii conținutului reutilizabil în campania de marketing, iar apoi identificați resursele necesare și creați fluxurile de lucru.
Redistribuirea conținutului
Reutilizarea conținutului este procesul de revizuire și organizare a conținutului creat de alții și de partajare a acestuia cu publicul.
În timp ce conținutul nou ar trebui să fie cu siguranță parte a fiecărui program de marketing prin conținut, redistribuirea acestuia poate fi utilă campaniei prin reducerea volumului de conținut nou pe care trebuie să îl produceți, prin expunerea mai mare a brandului și oferirea unei valori suplimentare publicului.
Un element cheie al reutilizării conținutului este adăugarea de noi informații. Este în regulă să promovați doar link-uri prin intermediul rețelelor sociale, dar ori de câte ori este posibil, includeți propriul comentariu.
Un alt motiv pentru a lua în considerare reutilizarea conținutului este că cititorii apreciază o singură resursă pentru informații specifice. Acest lucru le economisește timp de a fi nevoit să îl caute singuri. Crearea unor volume mari de conținut original necesită resurse suplimentare, astfel încât conținutul reutilizat poate să devină o resursă valoroasă.
Câteva exemple prin care puteți reutiliza conținutul:
- Distribuiți conținutul pe rețelele de socializare
- Includeți conținutul pe blog sau în newsletter
- Distribuiți cercetările altor persoane
- Partajați imagini
- Împărtășiți ideile altor persoane
Vedeți vreun beneficiu în implementarea unui program de redistribuire al conținutului? Acum, să trecem în revistă unele dintre posibilele dezavantaje al redistribuirii conținutului. Puteți fi taxat dacă:
- nu includeți propriile comentarii puteți fi acuzat de plagiat
- comentariile nu sunt importante vă puteți enerva publicul
- distribuiți conținut preluat și nu generați conținut nou, publicul ar putea să-l vadă ca pe o practică necinstită
- aveți o anumită imagine, s-ar putea să pierdeți mult timp în căutarea unui conținut potrivit
Identificarea resurselor necesare
Dacă ați decis să reutilizați conținut, următorul pas este să determinați ce resurse să utilizați pentru a-l examina.
Este nevoie de timp pentru a căuta conținut de calitate. Iată exemple de resurse pe care le puteți utiliza:
- Bloguri din industrie
- Rețele de socializare
- IFTTT
- Buletine informative
- Scoop.it
- Feedly
- News.me
- PublishThis
Selectarea unui conținut adecvat
Pentru a economisi timp și a crește eficiența, majoritatea oamenilor aleg să implementeze un program specific.
Selectați frecvența (lunar, săptămânal, zilnic) și timpul necesar pentru căutarea conținutului.
După crearea programului, este o idee bună să adăugați o listă de verificare a celor mai bune practici pentru a le examina înainte de fiecare selecție.
Criterii |
Evaluare |
Valoare |
Oferă un conținut valoros? Evitați comentariile de prisos care pot enerva cititorii. |
Relevanţă |
Subiectul este relevant pentru cititor? Va furniza informații utile pentru a vă ajuta cititorii? |
Originalitate |
Este dificil să fii cu adevărat original, cu atât de mult conținut în zilele noastre |
Calitate |
Conținutul este bine scris / la obiect / proiectat / înregistrat (video sau audio)? Este fără greșeli? |
Aspect |
Arată / sună profesional? |