Rolul website-ului în strategia de marketing digital

campanie online program marketing digital rol website email marketing
Ghiduri de implementare Marketing digital

Rolul website-ului în strategia de marketing digital

În majoritatea campaniilor de marketing digital trebuie să redirecționați traficul către website pentru a promova o ofertă. Când planificați o nouă campanie în mediul online trebuie să începeți analizând pagina și modul în care vă veți prezenta și livra oferta.

Adesea ofertele constau într-un conținut care poate fi descărcat, coduri promoționale, o invitație la diferite evenimente, perioade gratuite de testare, videoclipuri, anumite servicii și reduceri ale produselor. 

După ce stabiliți specificațiile paginii puteți să planificați celelalte etape ale campaniei și să finalizați fiecare element pe măsură ce vă apropiați de data lansării campaniei.

Alegeți pagina de prezentare

Scopul campaniilor de marketing digital este de a atrage utilizatori care să se bucure de oferta dumneavoastră. Fie că alegeți să utilizați anunțuri pe Facebook, Instagram, conținut pe LinkedIn, Google AdWords, e-mail-uri de marketing sau alte site-uri, adesea, cel mai bine este ca utilizatorul să acceseze oferta pe o pagină de pe propriul website. 

Landing page – o pagină de pe site-ul web, concepută special pentru a detalia o ofertă prezentată pe un alt site sau prin e-mail.

Paginile sunt concepute pentru campanii specifice și adesea nu sunt conectate la homepage-ul site-ului web. Aceasta joacă un rol critic în orice campanie digitală, deoarece, dând click pe un link pentru a obține o anumită ofertă, utilizatorii se așteaptă să obțină o continuare a conținutului respectiv atunci când vă vizitează site-ul web. Dacă îi direcționați către pagina de pornire, utilizatorii vor fi confuzi, iar campania dumneavoastră, cel mai probabil, va eșua. 

Conținutul paginii trebuie să respecte doar o regulă: să furnizeze suficiente informații pentru a atrage utilizatorul să facă următorul pas.

Mai jos sunt câteva idei prin care puteți promova o ofertă:

B2B

B2C

Descărcați un e-book/o prezentare

Trimiteți o ofertă

Solicitați mai multe informații

Obțineți un cod promoțional

Abonați-vă la un newsletter

Programați o întâlnire

Înregistrați-vă pentru un webinar

Abonați-vă la un newsletter

Stabiliți o întâlnire

Deveniți membru

Solicitați o demonstrație

Înregistrați-vă pentru un eveniment

Înregistrați-vă pentru a încerca gratuit

Deveniți abonat

În unele cazuri, puteți alege să direcționați traficul către una dintre paginile de socializare (fie către pagina Facebook, LinkedIn, Twitter, YouTube sau un alt website). Această practică este mai frecventă în vânzările B2C decât în cele B2B. Stabiliți unde va fi plasată pagina și care este acțiunea pe care doriți să o facă utilizatorul.

Specificațiile paginii vor fi determinate de celelalte elemente ale campaniei, precum:

  • Caracteristicile ofertei
  • Campania publicitară și aspectul său
  • Acțiunile necesare
  • Cerințe de urmărire sau de raportare

În etapele inițiale de planificare ale campaniei este prematur să stabiliți toate cerințele și elementele paginii înainte de a proiecta întreaga campanie. Specialiștii în marketing abordează toate aceste elemente în același timp, dar scopul acestui exercițiu este de a vă ajuta să identificați nevoile actuale și puteți să reveniți la aceste cerințe după ce ați lucrat la restul planului de marketing.

Iată câteva elemente cheie pe care trebuie să le aveți în vedere:

  • Care este oferta dumneavoastră? 
  • Ce fel de conținut este necesar pentru a prezenta oferta și pentru a face utilizatorii să acționeze? De exemplu, aveți nevoie de fotografii ale produsului? Recomandări? O secțiune cu întrebări frecvente? Garanții? Angajament de confidențialitate? Gândiți-vă la toate motivele potențiale pentru care un utilizator nu ar profita de oferta dumneavoastră și încercați să depășiți fiecare obiecție prin intermediul conținutului de pe pagină. 
  • Care sunt cerințele de proiectare pentru pagina dumneavoastră? Trebuie să se potrivească imaginii companiei? Sau aveți mai multă flexibilitate și creativitate? Ce imagini sunt necesare? Imagini ale produsului? Poze cu persoane care utilizează produsul?
  • Care este subiectul? Care este titlul? Care este subtitlul? 
  • Unde poziționați un call to action? Este sub forma unui formular? Este un buton? O descărcare? 
  • Dacă utilizați un formular, unde se înregistrează datele? Sunt stocate pe site-ul dumneavoastră sau utilizați un API, astfel încât acestea să fie transferate automat în CRM sau în altă aplicație web? 
  • Ce îi prezentați utilizatorului după ce a acționat? Îl trimiteți pe pagina de confirmare? Afișați un mesaj de confirmare pe pagină? Le trimiteți un e-mail de confirmare? 
  • Cum sunteți anunțat că un utilizator a acceptat oferta dumneavoastră? Primiți un e-mail? O notificare CRM? 
  • Cum veți urmări conversiile? Veți folosi programul de analiză pentru a măsura răspunsurile la anunț și conversiile de succes?
  • Ce adresă URL veți folosi? Pagina dumneavoastră va fi pe domeniul principal? Un subdomeniu? Un alt domeniu?

Stabiliți dacă email marketing este instrumentul potrivit

Email marketing-ul  a devenit un element esențial pentru majoritatea programelor de marketing B2B și B2C. Este o modalitate rentabilă și imediată de a comunica cu piața dumneavoastră – de a interacționa cu potențialii clienți, de a promova brandul propriu, de a facilita vânzările, de a deservi și fideliza clienții.

Campaniile prin e-mail pot fi proiectate, lansate și măsurate rapid, făcând din e-mail o opțiune excelentă pentru planurile cu rezultate rapide. Este ușor și ieftin să testați diferite aspecte ale campaniei pe un segment țintă, astfel încât să puteți îmbunătăți mesajul de promovare, oferta și pentru a genera cele mai bune rezultate posibile.

Primul pas pentru a avea succes în email marketing-ul este să stabiliți cum să îl utilizați pentru a atinge obiectivele specifice.

Stabiliți obiectivele într-o campanie de marketing online

Cum puteți utiliza în mod eficient e-mailul în planul dumneavoastră de marketing? E-mailul este o metodă incredibil de rentabilă pentru fidelizarea clienților și generarea de lead-uri, dar, ca și în cazul oricărui alt program de marketing, ar trebui să fie legat de obiectivele specific e ale afacerii.

Iată câteva exemple:

Obiectiv

Acțiuni de email marketing

Generarea de noi clienți potențiali

  • Utilizați un newsletter pentru a genera noi clienți potențiali și pentru a culege informații despre nevoile lor
  • Apelați noi clienți și propuneți să le trimiteți o ofertă promoțională prin e-mail
  • Atrageți potențialii clienți către o pagină specială de pe website, unde se pot înscrie pentru o demonstrație gratuită sau pot descărca un nou raport
  • Alăturați-vă unei organizații membre și trimiteți prin e-mail o ofertă specială – o promoție, o reducere, acces la un seminar

Testarea pieței țintă

  • Trimiteți prin e-mail o invitație la un eveniment pe care îl organizați sau la standul dumneavoastră la o expoziție comercială
  • Trimiteți un mesaj de follow up, cu link-uri către informații detaliate despre produsul dumneavoastră
  • Permiteți-le să se înscrie la newsletter pentru a primi informații în mod regulat
  • Trimiteți mesaje scurte cu sfaturi, adecvate etapei lor specifice din procesul de vânzare
  • Trimiteți noutăți sau chestionare interactive

Vânzări directe

  • Trimiteți prin e-mail o ofertă specială cu un îndemn puternic pentru a comanda prin telefon sau pe site-ul dumneavoastră
  • Creați o corespondență lunară sau trimestrială prin care să trimiteți oferte speciale, care sunt orientate către nevoile publicului

Construirea de relații cu clienții existenți

  • Anunțați clienții cu privire la o ofertă specială exclusivă
  • Trimiteți un e-mail din partea CEO-ul dumneavoastră, prin care li se mulțumește pentru achiziția lor
  • Trimiteți prin e-mail o serie de date despre performanțele dumneavoastră

Creșterea gradului de conștientizare a brand-ului

  • Trimiteți un anunț către potențialii clienți și direcționați-i către website-ul companiei
  • Distribuiți știri de interes pe o pagină de pe site-ul dumneavoastră

Valorificarea legăturilor existente

  • Generați lead-uri prin mesaje de proces. De exemplu, adăugați o ofertă limitată pentru a cumpăra un produs suplimentar; includeți-o în e-mailul de confirmare atunci când este plasată o comandă
  • Când trimiteți un memento pentru un eveniment includeți un link către informațiile pe care ar putea să le dorească imediat – statistici utile, un business case etc.

Conectarea cu mass-media offline

  • Oferiți cupoane sau reduceri acceptate în campaniile offline
  • Creați o ofertă pentru o campanie offline care direcționează potențialii clienți către site-ul dumneavoastră sau o adresă de e-mail specifică pentru a se înscrie în viitoarele campanii online.

Pe măsură ce faceți o sesiune de brainstorming vedeți cum concurenții, furnizorii și clienții cheie utilizează email marketing-ul în campaniile lor de promovare. Înscrieți-vă în programele lor – puteți învăța multe din evaluarea campaniilor altor companii. Aceste informații vă pot ajuta, de asemenea, să obțineți sprijin pentru planurile dumneavoastră.

error: Content is protected !!