Rolul rețelelor de socializare în campanile de marketing digital

rol retele de socializare afaceri crestere companie social media importanta
Ghiduri de implementare Marketing digital

Rolul rețelelor de socializare în campanile de marketing digital

Rețelele de socializare au devenit un instrument bun pe care îl puteți utiliza pentru a îmbunătăți gradul de recunoaștere a brandului, pentru a interacționa direct cu clienții și piața, pentru a lansa promoții, pentru a distribui știri, pentru a genera clienți potențiali, pentru a monitoriza concurenții, pentru a construi legături, pentru a afla cum vă percepe piața și a vă consolida reputația.

Obstacolele în utilizarea rețelelor sociale sunt puține, dar există costuri și potențiale capcane pentru anumite activități, care pot duce la investiții pierdute și expunere negativă.

Stabilirea obiectivelor

Rețelele de socializare permit oamenilor de oriunde să comunice și să distribuie informații în timp real. Acestea permit oricui să fie publice rapid informații.

Social media a devenit un instrument puternic pe care specialiștii în marketing îl pot folosi pentru a:

  • Crește gradul de conștientizare a brandului
  • Facilita vânzările
  • Acorda suport clienților
  • Interacționa direct cu clienții și cu piața
  • Lansa promoții
  • Distribui știri
  • Genera clienți potențiali
  • Monitoriza concurenții
  • Construi legături
  • Discuta cu specialiști
  • Impune ca specialiști
  • Culege informații de piață
  • Afla cum este perceput brandul

Deoarece majoritatea platformelor de socializare sunt gratuite, este ușor să comunicați și să începeți să interacționați cu alte persoane. Pot exista costuri substanțiale pentru dezvoltarea designului grafic, dezvoltarea conținutului, publicarea și gestionarea conturilor, monitorizarea conversațiilor, gestionarea feedback-ului, monitorizarea și gestionarea performanței, etc.

În plus, rețelele de social media funcționează bine doar pentru anumite tipuri de obiective. Deoarece nu există multe obstacole în campanile online, mulți agenți de marketing încep să folosească rețelele de social media fără un plan elaborat cu atenție și fără angajamentul adecvat, ceea ce duce de obicei la pierderea timpului și a investiției. Publicul poate fi un critic dur, iar informațiile negative se propagă instantaneu pe web.

Cum pot îmbunătăți campanile cu ajutorul rețelelor de socializare? Rețelele de socializare vă pot ajuta să îmbunătățiți:

  • Serviciul pentru clienți
  • Vânzările
  • Conexiunile în industrie
  • Promoțiile
  • Cercetările de piață
  • Modul de promovare a brandului
  • Generarea de lead-uri

Rețelele de socializare pot fi folosite și pentru a crea un brand personal. Beneficiile pentru cei care caută locuri de muncă și consultanți sunt evidente; beneficiile pentru persoanele angajate în prezent sunt mai puțin evidente, dar prezente – imaginea personală vă poate influența compania sau brandul.

Utilizarea rețelelor de socializare

Una dintre cele mai bune modalități de a afla despre un subiect nou este să vedeți exemple despre modul în care este folosit. Rețelele sociale pot fi utilizate pentru:

  • Promoții
  • Serviciul pentru clienți
  • Generarea de leaduri
  • Recunoașterea brand-ului
  • Cercetări de piață
  • Optimizarea pentru motorele de căutare
  • Recrutarea angajaților
  • Comenzi / vânzări directe
  • Managementul relațiilor de afaceri
  • Branding

În timp ce luați în considerare modul de utilizare a rețelelor sociale, examinați câteva exemple de mai jos despre modul în care atât companiile B2B, cât și cele B2C au folosit rețelele sociale în trecut.

Generarea de lead-uri

Studiile arată că 90% dintre consumatori și 85% din prospectii B2B fac cercetări online înainte de a face o achiziție. HubSpot, un furnizor de software de marketing care ajută întreprinderile mici și mijlocii să se promoveze pe web, înțelege acest lucru – ca să genereze noi clienți potențiali publică rapoarte și prezentări pe site-uri web de partajare a documentelor precum Scribd și SlideShare și apoi le promovează pe Facebook, Twitter și prin e-mail.

Recunoașterea brand-ului

Vă amintiți provocarea Ice Bucket? În vara anului 2014 videoclipurile virale de pe Facebook ale vedetelor care își turnau o găleată de apă rece deasupra capului și provocau și alți utilizatori să facă același lucru au devenit virale și aproape „au bombardat internetul”. Scopul a fost creșterea gradului de conștientizare pentru Asociația ALS, ceea ce a și făcut, strângând 115 milioane de dolari pentru aceasta.

Concursuri

Oamenilor le place să concureze și să câștige un premiu, iar un concurs bine conceput poate atrage un public numeros. Companiile organizează frecvent concursuri pentru promovarea produselor lor. Pentru a participa, fanii trebuie să dea like/share/tag prietenilor lor.

Promoții

Oamenii iau decizii cu privire la ce să citească, să vizualizeze, să cumpere, să viziteze și să probeze pe baza informațiilor care le filtrează prin sistemele proprii de decizie. În cel mai bun caz, chiar și cele mai calificate informații provenite de la cele mai de încredere persoane de contact vor genera doar o privire de ansamblu. Prezentați oferta încă de la început. Dacă oferta este convingătoare și este adecvată intereselor lor, consumatorul va face legătura cu valoarea și beneficiile personale și va da click pentru a valorifica oferta specială sau cuponul.

De exemplu, un lanț de restaurante trimite coduri-cupon prin Twitter, pe care clienții trebuie să le spună cu ocazia plății pentru a putea valorifica oferta.

Customer service

Twitter și Facebook au devenit un loc excelent pentru gestionarea cererilor de suport pentru clienți. Pentru companiile mari care oferă servicii complexe pentru clienți, cum ar fi companiile aeriene, este o necesitate să monitorizeze aceste rețele de socializare, deoarece clienții nemulțumiți postează de obicei reclamații.

Cu toate acestea, utilizarea rețelelor sociale pentru service clienți poate fi o provocare dacă ne gândim la transparența publică a reclamațiilor clienților și la asigurarea forței de muncă adecvate pentru a discuta cu clienții pe aceste canale. Amintiți-vă aceste 3 tactici în timp ce creați planul de service pentru clienți din rețelele sociale: deviați, difuzați și interceptați.

Managementul relației cu furnizorii

În trecut, oamenii erau „clienți fără chip” atunci când trimiteau un e-mail de reclamație sau apelau la departamentul de service, dar acum rețelele de socializare au echilibrat acest lucru.

Wiggly Wigglers, cu sediul în Marea Britanie, o companie care comercializează produse agricole și de grădinărit, a fost surprinsă să afle că British Telecom a supraîncărcat compania cu 10.000 de dolari. După cinci luni într-un impas și fără nicio promisiune sau speranță de rezolvare, proprietarul companiei Heather Gorringe și-a spus povestea pe Twitterverse. În mai puțin de 30 de minute, @BTCare a răspuns solicitării și două zile mai târziu, factura a fost ajustată.

Dezvoltarea afacerii

Twitter, Facebook, bloguri, comentarii de blog și alte rețele sociale abundă în conversații care propagă nemulțumirea față de companii și produse. Criza unei companii este oportunitatea alteia.

Monitorizarea conversațiilor (recunoașterea socială) legate de concurenți oferă posibilitatea de a compensa prin servicii mai bune sau stimulente monetare pentru a atrage clienții competitorilor.

Evenimente

Organizarea și promovarea evenimentelor sunt utilizări naturale pentru Facebook și Twitter. Tweetup-urile transcend relațiile online și devin conexiuni din lumea reală. Multe branduri folosesc Facebook pentru a-și promova evenimentele deoarece este o metodă mai rapidă și mai eficientă.

Recomandări

O companie a oferit 11 Macbook Pro și 10 iPod Touch pentru a sărbători cea de-a 10-a aniversare. Pentru a se califica concurenții au trebuit să trimită un tweet folosind hashtagul #nume companie. La o lună de la finalizarea concursului, traficul pe site-ul companiei a crescut cu 300%, iar vânzările au crescut, de asemenea, cu 20 la sută, totul ca urmare unei investiții de numai 15.000 de dolari. Compania a realizat, de asemenea, beneficii SEO prin urcarea pe prima pagină de rezultate de pe Google.

Cercetare

Cunoașterea și creativitatea sunt răspândite pe social media. Urmărirea cu atenție a conversațiilor legate de brand sau de piață poate servi drept focus-grup în timp real pentru inovație și adaptare.

Web-ul social este un colectiv în timp real și un ansamblu de informații valoroase care de cele mai multe ori trece neobservate. Câteva companii s-au specializat în urmărirea și sinteza dialogului din social media, serviciu care asigura perspectivă, direcție, creativitate și inventivitate.

Rețele de informații

Spre deosebire de o rețea organizată care ține membrii sincronizați cu tendințele, serviciile și soluțiile, rețelele social media pot furniza alerte și notificări utile pentru a ajuta urmăritorii să evite problemele, să-și schimbe planurile și să urmărească noi oportunități.

Departamentul de Transport din Michigan folosește Facebook și Twitter pentru a alerta prietenii și adepții cu privire la trafic și închiderea drumurilor. Oakland County Parks folosește Facebook și Twitter pentru a răspândi noutăți despre evenimente și știri și, de asemenea, realizează sondaje pentru a îmbunătăți programele și serviciile locale.

În afaceri, clienții ar putea beneficia, de asemenea, de actualizări și alerte pe care s-ar putea să nu le fi întâlnit altfel singuri.

Canale de promovare a imaginii de brand

Pe Twitter, Ford Motor folosește conturi distincte pentru schimbul de informații despre modele și produse specifice. De exemplu, @forddrivegreen se concentrează pe durabilitate, în timp ce @fordmustang împărtășește conținut legat de Mustang.

Managerul rețelelor sociale pentru Ford recunoaște că rețelele sociale dezvăluie persoanele care anterior compuneau publicul: „Le oferim clienților o alegere cu privire la modul în care doresc să consume informații”.

Whole Foods menține canale independente și pentru a servi mai bine clienții. De exemplu, distribuitorul de alimente sănătoase canalizează informații și actualizări specifice pentru vin și bere, brânză și rețete.

Marketing de conversație

Zappos (@zappos ) nu se promovează neapărat pe Twitter; în schimb, umanizează brandul prin conversații și implicare. Aaron Magness, director de dezvoltare a afacerilor la Zappos, recunoaște că împărtășirea proactivă a culturii și valorilor companiei creează un „sentiment uman” și invită oamenii să facă parte din comunitate și, de asemenea, acționează ca un factor de vânzări. „Le este mai ușor să accepte deschiderea din partea companiei”, a spus el.

Conversații găzduite care generează trafic și recomandări

Rețelele de social media reprezintă viitorul conversațiilor găzduite extern și agregate. După cum observăm, acele site-uri care integrează funcționalitatea de chat Facebook nu numai că pot agrega conversațiile într-un singur loc, pentru o urmărire ușoară, ci pot trimite comunicări de marketing și vânzări către persoanele vizate.

Recrutare

LinkedIn și Facebook se transformă în locuri excelente pentru a căuta recomandări și candidați pentru joburi. LinkedIn este rețeaua socială dominantă pentru profesioniștii din afaceri, iar multe companii pot obține un grup de candidați cu înaltă calificare prin simpla postare a jobului către grupurile lor.

Twitter și rețelele sociale pot provoca un efect social care galvanizează sprijinul și acțiunea comunității. Nu numai că firmele pot economisi o sumă semnificativă de bani prin evitarea recrutării prin anunțuri/agenții, ci creează o abordare mai directă, umană, în procesul de căutare a candidaților calificați.

Evaluați avantajele și dezavantajele rețelelor sociale

Pe măsură ce explorați idei de campanii pe rețelele de socializare, este important să înțelegeți atât avantajele, cât și dezavantajele utilizării rețelelor de socializare. O modalitate bună de a aborda acest lucru este să vă gândiți la rețelele sociale ca la un cocktail care este online.

Amintiți-vă însă că odată ce publicați ceva social, fie că este un comentariu sau un conținut, ați pierdut controlul asupra acestuia și poate fi indexat de motoarele de căutare, uneori pentru totdeauna. Din moment ce nu aveți niciun control asupra modului în care lumea vorbește despre companie, un client nemulțumit poate avea un impact negativ destul de mare.

Nu există doar beneficii, așa că trebuie să aruncăm o privire la unele dintre capcanele potențiale ale utilizării rețelelor sociale:

  • Transparența – un client supărat este mai vocal decât un client fericit, iar vocea lui devine auzită de toată lumea.
  • Angajații vă pot afecta negativ brandul.
  • Tot ceea ce publicați online poate fi folosit împotriva firmei, de obicei atunci când vă așteptați mai puțin.
  • Tot ceea ce încărcați, comentați sau postați este de obicei indexabil și descoperit prin intermediul motoarelor de căutare.
  • Feedbackul direct poate fi dureros și agresiv pentru unele companii.
  • Nu există ascunzători în social media. Dacă brandul sau compania are probleme, este posibil să fie expuse.
  • Rețelele sociale necesită un angajament constant pentru a obtine eficiență, iar acesta costă timp și resurse.

Evaluați argumentele pro și contra vs. obiectivele dumneavoastră. După ce ați analizat bine, ar trebui să implementați o campanie de social media?

error: Content is protected !!