Rolul publicității online în atingerea obiectivelor de vânzări
27/09/2021 2022-08-16 11:41Rolul publicității online în atingerea obiectivelor de vânzări
Rolul publicității online în atingerea obiectivelor de vânzări
Publicitatea online promovează anunțurile pe alte website-uri, în newslettere sau în programe afiliate pentru a genera clienți potențiali, pentru a crește traficul website-ului, pentru a spori vizibilitatea brandului și pentru a genera vânzări.
Publicitatea online are numeroase avantaje, permițându-vă să ajungeți la un public foarte larg sau foarte specific, pe mai multe dispozitive, de la PC-uri la tablete și la telefoane de ultimă generație. Vă oferă flexibilitate în ceea ce privește tipurile și dimensiunile anunțurilor, permițând reclame text, reclame grafice, reclame interactive și video. Diferite rețele publicitare permit diferite opțiuni de plată, fie per afișare, fie per click.
O bună strategie de publicitate online leagă cheltuielile campaniei de obiective comerciale specifice, cum ar fi conversiile de trafic, generarea de clienți potențiali și achiziția de clienți și de rețelele publicitare specifice care vor accesa zonele potrivite ale pieței.
Stabilirea obiectivelor și opțiunile de publicitate online
Publicitatea online ajută specialiștii în marketing să ajungă la prospecți diverși pentru a genera clienți, a comunica un mesaj, a crește vizibilitatea sau a profita de o ofertă specială. Termenul de „publicitate online” include marketingul interactiv (SEM, anunțuri grafice, e-mail marketing, social media). Deoarece avem categorii separate pentru SEO și SEM, marketing prin e-mail și rețele sociale, vom menține subiectul publicității online axat pe anunțurile grafice interactive.
Utilizarea elementelor de publicitate online
Când ar trebui să luați în considerare lansarea acestui tip de campanie? Ori de câte ori căutați o nouă modalitate de a vă genera lead-uri, de a vă consolida brandul sau de a genera vânzări online. Nu uitați însă că veți avea nevoie de un website bun care să vă poată măsura traficul și să transforme vizitatorii în prospecți sau clienți.
Începeți prin a lua în considerare diferitele tipuri de campanii de publicitate online.
Tip |
Mod de implementare |
Anunțuri pe site-uri target |
Rulați un anunț banner, o campanie de anunțuri text pe un anumit site, o anumită rețea de site-uri sau o rețea publicitară. Vizitatorii site-ului dau click pe anunț pentru a accesa o pagină de pe site. Puteți utiliza o varietate de formate creative, inclusiv reclame statice sau conținut multimedia interactiv. |
Anunțuri într-un newsletter |
Rulați un anunț în corpul unui newsletter al altei companii sau cereți companiei respective să promoveze un mesaj către abonații lor. E-mail-ul va conține un link către o pagină specială de pe website. |
Programe afiliate |
Creați un program care să permită altor companii să vă afișeze anunțurile pe site-urile lor; plătiți companiilor respective un comision pentru fiecare click sau orice alt indicator de impact agreat in prealabil. |
Deci, cum puteți utiliza elementele de publicitate online (așa cum a fost definită anterior) în mixul dumneavoastră de marketing? Este potrivită pentru o varietate de obiective de afaceri, precum:
Obiective de afaceri |
Exemple |
Generarea de noi clienți potențiali |
|
Promovarea unei oferte sau unui program special pentru a genera clienți potențiali sau vânzări |
|
Sporirea vizibilității printre potențialii clienți vizați |
|
Direcționarea traficului către website |
|
Analizați diferitele tipuri de campanii online pe care le puteți desfășura. Iată câteva argumente pro și contra ale fiecăruia.
Campanii |
Avantaje |
Dezavantaje |
Anunțuri de tip banner pe site-uri
|
|
|
Anunțuri atractive vizual sau reclame online
|
|
|
Anunțuri într-un newsletter
|
|
|
Programe de afiliere |
|
|
Planul pentru o campanie de publicitate online
Un plan bun de campanie de publicitate online prezintă în mod clar detaliile și sfera campaniei, astfel încât să se înțeleagă bine ce implică și cum va funcționa.
Cele mai bune planuri de campanii de publicitate online includ: obiectivul campaniei, publicul-țintă și oferta, resursele necesare pentru producția de anunțuri, conținutul și reclamele publicitare, rețelele publicitare vizate și site-urile web, paginile proiectate, bugetul media, locațiile anunțurilor pe o pagină web, onorarea angajamentului, testarea și un program media.
Obiectivul și publicul țintă
În această etapă vă veți crea planul de campanie de publicitate online. Începeți prin a vă stabili obiectivul principal pentru campanie:
- Generarea de noi clienți potențiali
- Vânzări directe
- Creșterea vizibilității sau a brandingul
- Direcționarea traficului către site-ul principal
Cine este publicul țintă pentru această campanie?
Tipul de public |
Implicații pentru campania dumneavoastră |
Management |
Asigurați-vă că anunțul este scurt și orientat spre beneficii; oferta trebuie să fie convingătoare pentru ca executivii să profite de ea. |
Departament tehnic |
Asigurați-vă că furnizați detalii în anunț și pe paginile speciale de pe website. |
Departament creativ |
Asigurați-vă că anunțul este captivant și persuasiv. |
Specialiști juniori |
Dacă subiectul este nou pentru publicul dumneavoastră, oferiți informații suplimentare (cadru, definiții, întrebări frecvente) pe o pagină specială de pe site. |
Consumatori |
Demonstrați flexibilitate. Dacă face parte dintr-o campanie mai mare, urmați tema campaniei. |
Clienți |
Clienții actuali nu au nevoie de atât de maimulte informații, dar nu uitați să le reamintiți avantajele principale. |
Când vă concentrați asupra unui public foarte specific, veți proiecta mai eficient un anunț care să răspundă direct nevoilor lor.
Oferta
La ce pagină se va conecta anunțul de pe site-ul dumneavoastră? Se va concentra pe închiderea afacerilor cu prospecții sau este o pagină generală? Pagina este la fel de importantă ca anunțul în sine, dacă nu chiar mai mult.
Trebuie să se concentreze pe oferta dumneavoastră dedicată publicului pe care îl vizați. Doriți să limitați numărul de pagini pe care prospectul trebuie să le acceseze înainte de a solicita informații suplimentare sau de a efectua o achiziție; trebuie să îi păstrați atenția și îl conduceți în procesul dumneavoastră de vânzări sau către o achiziție.
Trebuie să creați o nouă pagină sau să o modificați pe cea existentă pentru campanie? Stabiliți motivele.
Resursele necesare și sincronizarea
De ce resurse veți avea nevoie în etapele de planificare și execuție?
Resurse |
Cercetați site-urile și achiziționați servicii de promovare |
Design grafic (pentru reclame și pagini, dacă este necesar) |
Redactare (pentru reclame și / sau pagini) |
Programare web (adăugarea de pagini pe site-ul dumneavoastră) |
Care sunt termenele limită pentru campanie? Iată câteva exemple de etape într-o campanie de publicitate online:
- Definirea strategiei și a planului pentru campanie
- Determinarea unui plan media (site-uri sau un newsletter, date de distribuție și dimensiunile anunțurilor)
- Completați un brief creativ (cerințe) pentru anunț și diferite pagini (dacă este necesar)
- Content anunț- prima rundă (anunț și pagini, dacă este necesar)
- Content complet
- Proiectarea anunțurilor și a paginilor – prima rundă
- Revizuirea design-ului
- Implementarea reclamelor
- Activarea paginilor
- Angajamentul (modul de livrare a ceea ce ofertați)
- Postarea anunțului
- Măsurarea succesului campaniei (după finalizarea acesteia)
Conținutul și creativitatea
Determinați conținutul anunțului online și spațiul necesar. Dacă intenționați să creați un anunț video online, stabiliți conceptul general.
Obiectivele și valorile
Stabiliți obiective cantitative specifice pentru campania dumneavoastră, inclusiv numărul de clienți noi, clienți potențiali și vizitele pe site pe care încercați să le generați.
Dacă anunțul face parte dintr-o campanie mai largă, care include alți factori, este mai dificil să măsurați individual performanța anunțului. De exemplu, dacă un potențial client vă vede anunțul online de trei ori și apoi răspunde la o campanie de e-mail, nu este corect să spuneți că e-mailul a fost responsabil pentru răspuns.
Prin urmare, dacă creați o campanie mai largă, ar trebui să vă măsurați obiectivele generale și rentabilitatea investiției la nivel de campanie . Puteți lucra pentru a îmbunătăți mediile individuale în cadrul campaniei, dar nu uitați că fiecare strategie joacă un rol. Dacă publicitatea online face parte dintr-o campanie multi-media, puteți sări peste acest pas dacă măsurați mai multe strategii media la nivel de campanie.
Ratele de răspuns anticipate
Este dificil să stabiliți o rată de răspuns deoarece există multe variabile care pot avea un impact semnificativ asupra rezultatelor dumneavoastră:
- Publicul țintă al site-ului
- Plasarea anunțului pe site
- Calitatea ofertei
- Creativitatea – cât de bine vă adresați publicului
- Nevoia pieței pentru produsul sau serviciul dumneavoastră
- Momentul publicării anunțului
- Ce face concurența în acel moment
- Cât de bine publicul site-ului vă cunoaște brandul
Cu toate acestea, în loc să faceți o presupunere, aceste linii directoare generale vă pot ajuta să vă îmbunătățiți:
- Rulați un anunț de testare și utilizați această rată ca ghid
- Utilizați istoricul companiei dumneavoastră în campanii similare
- Media din industrie
- Estimarea inteligentă
Ratele de click tipice pentru anunțurile banner sunt cu mult sub 1%.
Rețineți că, dacă piața nu a auzit niciodată de dumneavoastră și / sau nu vă conectați frecvent cu ei, este puțin probabil să primiți un flux de răspunsuri din campanie.
Frecvența și prezența pe piață
Dacă veți cumpăra anunțuri, în locul utilizării unei agenții media, la câte persoane trebuie să ajungeți pentru a vă atinge obiectivele?
Elaborarea unui plan media pentru a stabili acoperirea și frecvența necesară este un proces complex. Dacă nu sunteți un cumpărător media experimentat este mai ușor să vă concentrați doar pe „afișările totale vizate”, care reprezintă frecvența de acoperire * sau numărul total de persoane la care ajungeți * de câte ori ajungeți la fiecare persoană. De câte ori doriți să ajungeți la fiecare persoană prin anunțul dumneavoastră?
Acum înmulțiți cele două numere de mai sus – acesta este numărul obiectivului de afișări necesare campaniei.
Rentabilitatea investiției și bugetul
Care este obiectivul de rentabilitate a investiției (ROI) pentru campanie?
Obiectivul ROI |
Care este valoarea? |
Utilizați pragul standard al rentabilității investiției |
|
Utilizați un prag ROI modificat |
|
Această campanie face parte dintr-o campanie mai mare și este prea dificil să evaluați veniturile pe care le va genera această strategie individuală. În schimb, utilizați un cost per X pentru a măsura succesul. |
|
Ce este X? |
|
Care este costul anticipat per X? |
Analiza datelor
Măsurarea datelor este esențială – planificați cum le veți măsura înainte de lansarea campaniei, astfel încât să identificați dacă aveți instrumentele necesare. Pentru fiecare dintre obiectivele cantitative pe care le-ați stabilit anterior, cum veți urmări acest obiectiv? Stabiliți obiectivul și metoda de măsurare.
Pe lângă urmărirea obiectivelor, iată câteva valori importante care trebuie urmărite:
Valori |
Explicaţie |
Afișări |
De câte ori este afișat anunțul. |
Click-uri |
Numărul de click-uri pe anunț. |
Rata de click |
Dintre afișări, rata de click este procentajul de afișări care au ca rezultat un click (rata de conversie). |
Costul per achiziție |
Costul întregii campanii împărțit la numărul de vânzări pe care le-ați generat. |
Cost per lead |
Costul întregii campanii împărțit la numărul de clienți potențiali pe care i-ați generat. |