Planul campaniei de e-mail marketing

campanie email marketing proiectare email
Ghiduri de implementare Marketing digital

Planul campaniei de e-mail marketing

Un plan eficient pentru o campanie de e-mail marketing trebuie să prezinte în mod clar caracteristicile și ariile de implementare ale campaniei, astfel încât angajații să înțeleagă ce implică și cum va funcționa. Cele mai bune planuri pentru campaniile de e-mail marketing trebuie să conțină obiectivele campaniei, publicul țintă, oferta, valorile vizate, volumul și frecvența, paginile target și link-urile, lista, platforma, perioada, segmentarea listelor, planul de testare și datele obținute în urma campaniei.

Obiectivul campaniei de e-mail marketing

Puteți lansa o campanie și vă puteți măsura rezultatele într-un mod rapid, făcând din e-mail o opțiune excelentă pentru ofertele limitate. De asemenea, este esențial să vă asigurați că site-ul dumneavoastră este suficient de eficient pentru a vă susține campaniile.

Înainte de a planifica o campanie de e-mail marketing, construiți o strategie solidă și definiți-vă obiectivele – de exemplu, numărul de clienți potențiali pe care doriți să îi obțineți, rentabilitatea investiției etc.

Dacă acestă campanie de e-mail marketing face parte dintr-o campanie mai extinsă, este bine este să vă măsurați rentabilitatea investiției pentru întreaga campanie, nu pe un singur element din cadrul acesteia. Puteți să vă setați obiectivele și să încercați să îmbunătățiți rezultatele pentru unele elemente individuale ale campaniei, dar strategia generală și evaluarea ar trebui să se facă la nivelul campaniei extinse.

Stabiliți obiectivul principal pentru campanie, precum:

  • Creșterea vânzărilor
  • Instruirea publicului țintă
  • Calificarea clienților potențiali
  • Consolidarea relațiilor cu clienții
  • Distribuirea de informații noi
  • Branding

Publicul țintă și sursa listei de e-mail marketing

Care este publicul țintă pentru această campanie? Când vă concentrați asupra unui public restrâns este mult mai simplu să transmiteți un mesaj care rezonează cu viziunea companiei și îl determină să acționeze.

Tipul de public

Implicații pentru campania dumneavoastră

Top management

Asigurați-vă că e-mail-ul este scurt și pune accent pe beneficii; oferta trebuie să fie convingătoare pentru ca un manager să profite de ea.

Tehnic

Asigurați-vă că furnizați detaliile produsului în e-mail și pe paginile de pe website.

Creativ

Asigurați-vă că textul este captivant.

Profesioniști juniori

Dacă subiectul este nou pentru publicul dumneavoastră oferiți informații suplimentare (cadru, definiții, întrebări frecvente) pe o pagină nouă de pe website-ul dumneavoastră.

Consumatori

Arătați flexibilitate. Dacă face parte dintr-o campanie mai mare, urmați tema campaniei principale.

Clienți

Clienții actuali nu au nevoie de multe detalii, dar nu uitați să le reamintiți beneficiile importante.

Identificați care sunt membrii publicului țintă și datele necesare pentru a-i atrage. Stabiliți dacă va trebui să achiziționați / să închiriați o listă de contacte, să modificați sau să realizați propria listă pentru a ajunge la acest public? 

Oferta

Care este oferta dumneavoastră? Cât de bună este pentru publicul vizat?

Oferta reprezintă ceea ce obțin potențialii clienți atunci când răspund la e-mail-ul dumneavoastră – de exemplu, abonarea la un newsletter, un preț mai mic de achiziție, utilizarea gratuită a unui software timp de o lună, informații, o invitație la un seminar.

Nu exagerați cu aceste oferte dacă nu vă cunoașteți încă publicul. Dacă vă ocupați cu vânzările B2B, nu doriți să programați întâlniri inutile și să vă pierdeți timpul. O rată mare de răspuns nu generează automat și venituri companiei.

După ce ați lansat campania, stabiliți ce acțiune doriți să facă publicul. Ce informații trebuie să furnizați pentru ca acest public să vă accepte oferta?

Stabiliți conținutul pe care trebuie să îl includeți într-un e-mail și spațiul de care aveți nevoie – de exemplu, aveți nevoie doar de două bullet-points sau de un articol cu ​​10 paragrafe?

Valorile obținute

Omiteți întrebările cu asterisc dacă e-mail-ul dumneavoastră face parte dintr-o campanie mai extinsă. Trebuie să vă evaluați obiectivele și rentabilitatea investiției la nivelul CAMPANIEI.

Stabiliți rezultatele cantitative pe care le așteptați – de exemplu, numărul de clienți noi, numărul de clienți potențiali calificați etc. Este necesar să vă analizați criteriile și să stabiliți obiectivele.

Care este pragul de rentabilitate a investiției pentru această campanie? (Este posibil să doriți să reduceți pragul tradițional de rentabilitate  atunci când campania se concentrează pe consolidarea relațiilor existente).

Pe baza rezultatelor anticipate și a pragului de rentabilitate a investiției, care este bugetul estimat pentru acestă campanie? Planificați-vă costurile și profitul. Apoi încercați să proiectați rentabilitatea investiției și să estimați suma maximă pe care o puteți cheltui în această campanie, pentru a vă atinge obiectivul. 

Este fezabil acest buget? Dacă nu, va trebui fie să vă reduceți așteptările privind rentabilitatea investiției, fie să regândiți campania pentru a crește rezultatele cantitative, fie să găsiți alternative pentru a executa campania la un buget mai mic.

Angajamentul

Cum veți urmări campania? Angajamentul este crucial pentru orice campanie de marketing. Ați investit bani în potențialii clienți – dacă nu îi monitorizați și nu le oferiți ceea ce doresc riscați să pierdeți investiția făcută.

Angajamentul pe care îl faceți vă afectează direct rata de închidere, deci prezentați clar obiectivele campaniei. De exemplu, dacă derulați o campanie în care potențialii clienți solicită o demonstrație de software, dar care nu este oferită în următoarele două săptămâni, aceștia își pot pierde interesul în serviciul dumneavoastră.

Volumul și frecvența

Câte e-mail-uri trebuie să trimiteți? În funcție de ipotezele și obiectivele cantitative stabilite anterior, numărul de e-mail-uri pe care va trebui să le trimiteți este egal cu suma calculată. Identificați următoarele date:

  • Număr de e-mail-uri trimise;
  • Frecvența e-mail-urilor;
  • Număr total de e-mail-uri.

Formatul

HTML sau text simplu. Ar trebui să trimiteți un email cu text simplu sau grafică impusă?

Format

Abordare

HTML

  • Aveți nevoie de elemente vizuale pentru a vă transmite mesajul sau strategia de brand;
  • Trebuie să includeți imagini – de exemplu, o imagine a produsului;
  • Publicul dumneavoastră țintă răspunde cel mai bine la texte scurte, culori și imagini.

TEXT

  • Mesajul trebuie să fie sub forma unei conversații amicale – de exemplu, este o invitație personală din partea CEO-ului;
  • Publicul țintă răspunde cel mai bine la mesajele tradiționale – de exemplu, directorii tind să răspundă mai des la e-mail-urile text, în comparație cu cele HTML.

Majoritatea platformelor de e-mail marketing vă oferă opțiunea de a trimite o versiune text a e-mail-ului pentru a asigura livrarea și către utilizatorii care nu pot vizualiza e-mail-uri formatate HTML.

Odată cu utilizarea tot mai mare a dispozitivelor mobile, este important să luați în considerare folosirea unui șablon care ajustează conținutul e-mail-ului, în funcție de dimensiunea ecranului destinatarului. 

Servicii pentru trimiterea e-mail-urilor

Cum veți lansa și gestiona campania? Dacă este sub forma unui mesaj text, complet personalizat, ați putea să îl trimiteți prin Microsoft Outlook – toate celelalte campanii sunt mai bine gestionate cu ajutorul unui pachet software sau printr-un furnizor de servicii externalizat de e-mail (ESP). Trimiterea e-mail-ului la mai mult de 150 de contacte care nu sunt desemnate ca listă de distribuție vă poate aduce etichetarea ca „spammer”.

Când trimiteți e-mail-ul puteți pune adresele în câmpul BCC pentru a proteja confidențialitatea bazei de date sau puteți utiliza funcția Mail Merge. Această protecție vă poate apăra împotriva riscului de a fi etichetat ca „spammer”.

Lista de destinatari

Lista dumneavoastră este cel mai important element în succesul campaniei. Chiar dacă trimiteți e-mail-uri către propria listă, trebuie totuși să acordați atenție calității și actualității acestor informații. Stabiliți ce listă veți folosi pentru campania de e-mail marketing.

Detalii despre ofertă

Stabiliți ce elemente trebuie incluse în ofera dumneavoastră:

  • Care sunt avantajele ofertei pentru publicul țintă?
  • Când expiră oferta?
  • Cum puteți crea un sentiment de nevoie față de ofertă?

Conţinutul

Conținutul e-mail-ului trebuie să se concentreze asupra ofertei dumneavoastră și să conțină un call to action. Cu toate acestea, în funcție de tipul de campanie ar trebui să vă aliniați obiectivele cu nevoile publicului. De exemplu, scopul unui newsletter B2B este de a oferi informații valoroase care mențin interesul publicului; nu încercați să puneți presiune pe prospecți. Managerii și antreprenorii, în general, nu vor să citească despre promoțiile dumneavoastră, cu excepția cazului în care sunt avantajoase.

Proiectarea paginilor web

Majoritatea e-mail-urilor conțin link-uri către diferite pagini interne. Scopul acestei paginii este de a determina utilizatorul să acționeze (rapid). Majoritatea utilizatorilor decid dacă rămân sau nu pe un site în doar 2-4 secunde, așa că realizați o descriere scurtă și atrăgătoare a produsului.

Atunci când trimiteți e-mail-uri, doriți să convertiți destinatarii în clienți. Nu este o idee bună să direcționați traficul direct către homepage pentru că aici sunt prea multe informații, iar dacă un utilizator nu găsește exact ceea ce caută va închide pagina.

Atunci când un utilizator dă click pe link-urile din e-mail-ul dumneavoastră și este direcționat către o pagină, aceasta ar trebui să:

  • Ofere informațiile de care are nevoie – o continuare a e-mail-ului pe care tocmai l-au citit
  • Concentreze atenția asupra informațiilor din e-mail
  • Genereze un call to action care îi va determina să treacă la pasul următor

Adresa expeditorului

Ce adresă de e-mail ar trebui să apară în câmpul „de la”?

Adresa expeditorului

Considerații

De reținut

Adresa personală

Folosiți-o dacă mesajul pare personalizat – de exemplu, este o invitație personală din partea CEO-ului.

Dacă trimiteți e-mail-ul către un grup mai mare, este posibil să primiți multe răspunsuri.

Adresa companiei

Puteți crea o adresă de e-mail alternativă și să solicitați unui angajat să monitorizeze activitatea și să răspundă în numele companiei.

Trebuie să vă asigurați că adresa poate fi monitorizată. Un mesaj de tipul „nu răspundeți la acest e-mail” este neplăcut pentru potențialii și actualii clienți – arată că nu sunteți suficient de pregătit pentru a afla cum să răspundeți atunci când lansați o campanie.

După ce ați stabilit adresa expeditorului, trebuie să vă gândiți la modul în care veți gestiona răspunsurile. De exemplu, dacă trimiteți e-mail-uri de ofertă către o listă de 10.000 de persoane este probabil să primiți sute de răspunsuri în afara orelor de program. Desemnați o persoană care va fi responsabilă de trimiterea răspunsurilor. 

Sincronizarea

Când veți lansa campania? În ce zile veți trimite e-mail-uri de follow-up? Nu există o regulă prestabilită, deoarece programul dumneavoastră depinde de lista concepută și de acțiunile / activitatea celor de pe listă.

Luați în considerare:

  • Luna
  • Ziua
  • Data
  • Ora
  • Activitățile prospecților – au întreprins o acțiune care justifică un răspuns prin e-mail?

Luați în considerare și poziția geografică a celor din lista dumneavoastră. Dacă aveți destinatari cu diferite fusuri orare sau destinatari internaționali, poate fi necesar să vă segmentați lista, pentru ca e-mail-ul să fie deschis la ora dorită.

Urmărirea / măsurarea

Determinați toate instrumentele de măsurare sau procesele de care aveți nevoie. Platforma utilizată va trebui să poată monitoriza anumite date de interes (reducerea ratei de respingere/deschidere/click-uri pe link-urile din e-mail, etc).

Planul de testare

Campaniile publicitare online sunt relativ ușor de testat și de îmbunătățit. Axați-vă pe o singură variantă și încercați să păstrați constante toate celelalte elemente ale conținutului, apoi analizați care dintre acestea generează cel mai bun răspuns. Testați diferite variabile și urmăriți rezultatele – veți crea campanii mai eficiente, cu ROI mai mare.

Ce elemente veți lua în considerare în etapa testării?

Criterii de testare

Mențiuni

Website-uri diferite

Testați același anunț pe două website-uri, cu aceleași date pentru a vedea care generează cel mai bun răspuns.

Conținutul: titlul, oferta, call to action

Testați anunțul, cu aceleași dimensiuni, cu același design, dar cu o formatare diferită (titluri diferite, oferte, call to action) pe același site (aceasta reprezintă o testare A / B).

Structura reclamelor

Testați două modele diferite, cu același anunț, pe aceeași pagină, pe același site. Folosiți modelul care generează cel mai bun răspuns.

Dimensiunea anunțului

Testați același anunț, dar cu o dimensiune diferită, pe același site.

Sincronizarea

Testați același anunț, pe același website, în momente diferite ale zilei, săptămânii, lunii sau anului.

Datele campaniei

Stabiliți datele cheie pentru această campanie. Dacă veți testa mai întâi campania, va trebui să includeți datele obținute în lista de mai jos:

  • Lista completă a destinatarilor
  • Serviciul selectat
  • Modul de formatare (HTML/text)
  • Conținutul e-mail-ului
  • Programarea e-mail-ului
  • Landing page-ul
  • Data lansării
  • Analiza/ actualizarea ulterioară
  • Retrimiterea e-mail-ului #2
  • Retrimiterea e-mail-ului #3
  • Analiza/ actualizarea ulterioară
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the compare bar
Compare
Compare ×
Let's Compare! Continue shopping