Eficiența strategiei de marketing prin conținut
27/09/2021 2022-09-26 15:23Eficiența strategiei de marketing prin conținut
Eficiența strategiei de marketing prin conținut
Cât de mult puteți investi în campania de marketing prin conținut? Fiind o campanie pe termen lung este recomandat să proiectați un buget. Aici vă veți grupa costurile de investiții, de la proiectarea design-ului, la crearea de conținut, la promovarea și executarea campaniei.
Înregistrarea costurilor de investiții
Pentru orice inițiativă de marketing este recomandat să creați un buget al costurilor organizate pe categorii. Chiar și cele mai mici programe de marketing prin conținut includ o serie de categorii diferite de costuri: scriere, editare, proiectare, distribuție, angajament și măsurare. Chiar dacă echipa internă gestionează toate aceste funcții este recomandat să estimați timpul de care au nevoie.
Printre cele mai frecvente arii care implică anumite costuri se numără:
- Strategia – proiectarea și gestionarea campaniei
- Generarea unei idei – stabilirea temelor pentru conținut
- Scrierea conținutului
- Prezentarea conținutului
- Editarea conținutului
- Design-ul conținutului
- Suport tehnic pentru distribuția online
- Costuri de promovare
- Costul instrumentelor de măsurare
- Costurile de tipărire
- Achiziții media
Pentru a bugeta corespunzător campania examinați tipul de conținut pe care intenționați să îl produceți și timpul necesar (cum ar fi pe săptămână, lună sau trimestru).
Gestionarea canalelor de marketing prin conținut
O parte din conținutul dumneavoastră va necesita verificări periodice pentru a vă asigura că este încă eficient și de actualitate. În această etapă vă veți crea programul de întreținere pentru a determina ce activități de revizuire să finalizați săptămânal, lunar sau trimestrial.
Crearea unui program de administrare
Un articol sau videoclip viral sau o carte electronică bine scrisă poate genera trafic și puteți obține clienți timp de luni sau ani de la data creării.
Deși, probabil, conținutul online nu necesită o gestionare activă după finalizarea promoțiilor inițiale este o recomandat să efectuați un control regulat pentru a vă menține în mod corespunzător conținutul sau a-l elimina dacă nu mai este de actualitate.
Frecvența și activitățile de întreținere depind de tipul de conținut pe care îl creați și îl distribuiți. Cu toate acestea, iată câteva recomandări generale pentru un program tipic de marketing prin conținut:
Verificarea săptămânală a conținutului:
- Blog
- Website
- Mesaje pe LinkedIn
- E-mail-uri
- Newsletter
- Forumuri sau comunități online
- Vânzări
Verificare lunară a conținutului:
- Rețele de socializare – verificați dacă există comentarii spam
- Alți creatori de conținut
- Influenceri
Verificare trimestrială a conținutului
- Alte tipuri de conținut
- Site-uri de partajare a conținutului
Măsurarea eficienței conținutului distribuit
Trebuie să creați un plan de gestionare a conținutului pentru a obține informații despre ceea ce funcționează și ce trebuie îmbunătățit. Primul pas este de a determina valorile cheie care sunt aliniate la obiectivele dumneavoastră.
Înregistrarea valorile obținute
Pentru a măsura eficiența conținutului, începeți prin enumerarea obiectivelor inițiale. Aici sunt câteva exemple:
- Creșteți gradul de conștientizare a brandului
- Creșteți angajamentul
- Generați clienți potențiali
- Îmbunătățiți loialitatea clienților
- Facilitați vânzările
- Construiți lista de e-mail-uri
- Oferiți servicii pentru clienți
- Interacționați direct cu clienții și cu piața
- Lansați promoții
- Distribuiți știri
- Generați clienți potențiali
- Construiți legături
- Generați lead-uri
- Adunați studii de piață
Marketingul eficient prin conținut educă consumatorii, astfel încât aceștia să învețe despre produsul, serviciul sau brandul dumneavoastră și să aibă suficientă încredere în companie. Cum ar trebui să măsurați aceste rezultate? Iată câteva exemple:
- Numărul de clienți noi sau de vânzări generate
- Vizualizări noi pe website, timpul petrecut sau link-uri noi
- Distribuiri pe social media, noi followeri, engagement
- Comentarii, like-uri, share-uri
- Abonați noi
- Întrebări noi
- Descărcări
- Reînnoiri
- Generarea de lead-uri
Stabiliți ce instrumente veți utiliza pentru a măsura datele. Aici sunt câteva exemple:
- Google Analytics
- Alt program de analiză
- Furnizorul de servicii de e-mail
- Hootsuite
- Klout
- Vânzări interne sau valori ale clienților
Dacă este prima dată când măsurați eficiența conținutului, veți dori să creați o bază de date pentru fiecare tip de conținut. Acest lucru vă va ajuta să vedeți succesul în timp și să puteți compara eficacitatea formatelor de conținut, a canalelor și a subiectelor.
Evaluarea eficienței
Este important să ne amintim că programele de marketing prin conținut sunt investiții pe termen lung; multe materiale pot genera valoare pe perioade lungi de timp, deci este dificil să utilizați măsurătorile tipice ale rentabilității investiției pe termen scurt pentru a evalua succesul unui program de marketing prin conținut.
Iată câteva memento-uri despre evaluarea succesului:
- Pentru conținutul distribuit online, majoritatea companiilor necesită în medie 6-12 luni pentru a-și atinge obiectivele.
- Deoarece conținutul a crescut calitatea brandului, unele beneficii ale acestuia nu vor fi măsurabile.
- Dacă website-ul se concentrează pe generarea de clienți potențiali sau pe vânzările online, asigurați-vă că includeți estimări pentru valoarea link-urilor suplimentare ale conținutului pe care îl produceți. Această valoare SEO poate ridica întregul site pe o perioadă de 12 până la 36 de luni și poate genera noi clienți potențiali și vânzări.
Pentru majoritatea companiilor, cea mai bună abordare pentru evaluarea succesului include:
- Stabilirea unui interval de timp potrivit
- Evaluarea valorilor specifice legate de obiectivele stabilite
- Folosirea sondajelor, conversațiilor cu clienții și evaluarea generală a SEO pentru a încerca să măsoare impactul pe care îl are conținutul asupra brandului.