Distribuirea, promovarea și optimizarea conținutului
27/09/2021 2022-06-03 17:03Distribuirea, promovarea și optimizarea conținutului
Distribuirea, promovarea și optimizarea conținutului
Distribuirea conținutului reprezintă procesul de stabilire a tipurilor de conținut pe care le creați pentru anumite segmente de public și platforme de distribuție specifice. Aici veți examina formatele de conținut, canalele de distribuție și publicul pentru fiecare tip de conținut.
Analizați tipurile de conținut
Acum că ați stabilit ideile potrivite, este timpul să vă determinați tipul de conținut și apoi să le potriviți cu platformele de distribuție. Unele platforme permit formate multiple. De exemplu, pe LinkedIn puteți distribui noutăți, un link către o postare pe blog, o imagine, un articol întreg, o prezentare sau o carte electronică. Altele permit doar formate specifice.
Cel mai bine este să evaluați în același timp atât tipurile de conținut, cât și rețelele de social media. Iată exemple de tipuri de conținut:
- Articole
- Cărți
- Prezentări
- Imagini
- Videoclipuri
- Podcast-uri
- Website-uri
- Articole pe blog
- Buletine informative
- Comunicate de presă
- Aplicații pentru mobil
- Broșuri tipărite
Care dintre acestea sunt cele mai bune pentru tipul de conținut pe care doriți să îl produceți? Care sunt cele mai preferate de publicul dumneavoastră?
Selectați canale de distribuție
Este posibil să aveți deja o idee despre canalele de distribuție pe care le veți folosi. Dacă nu, iată câteva exemple:
- Rețele de socializare precum Facebook sau LinkedIn
- Propriul website sau blog
- Site-uri de partajare video precum YouTube sau Vimeo sau Facebook
- Site-uri de partajare a imaginilor precum Pinterest sau Instagram
- Site-uri de partajare a cărților
- Site-uri de partajare a prezentărilor
- Site-uri de partajare audio și podcast
- Forumuri
- E-mail marketing
Care dintre acestea sunt cele mai bune pentru tipul de conținut pe care doriți să îl produceți? Care sunt cele mai preferate de publicul dumneavoastră?
Selectați modul de distribuire
În cele din urmă, luați în considerare cei doi pași anteriori – tipurile preferate de conținut și canalele de distribuție preferate. Pe măsură ce le analizați, nu uitați că puteți lua o singură idee și o puteți adapta pentru mai multe formate. De exemplu, dacă sunteți furnizor de software și prospectul este în faza de cercetare, vrea să înțeleagă dacă este posibil să automatizați o anumită sarcină, puteți crea conținut în aceste formate care abordează o singură idee:
- Postare pe blog
- Broșură
- Imagini
- PowerPoint
- Podcast
Reutilizarea conținutului vă permite să utilizați mai multe canale în mai multe formate pentru a maximiza impactul asupra publicului. Determinați formatul și canalele de distribuție pe care le utilizați pentru fiecare client.
Optimizarea conținutului
Pentru a obține o poziție înaltă în rezultatele motorului de căutare, conținutul pe care doriți să îl distribuiți ar trebui să fie prezentat în cel mai bun format posibil pentru motorul de căutare.
Cu toate acestea, cea mai bună abordare este să vă asigurați mai întâi că este optimizat pentru cititori, astfel încât aceștia să dorească să-l distribuie, apoi aplicați elementele de optimizare pe pagină pentru a- putea fi indexat – indiferent dacă este pe propriul site sau pe alt site.
Captarea atenției
Unul dintre posibilele dezavantaje ale optimizării conținutului pentru căutare este că, prin adaptarea acestuia pentru un motor de căutare, îl faceți mai puțin interesant pentru cititor. Dacă este prea optimizat și scris integral pentru motoarele de căutare utilizatorii nu se vor bucura de el. Astfel, este o bună practică să vă optimizați mai întâi conținutul pentru cititori.
Titlul articolului
Titlul este una dintre cele mai importante, dacă nu chiar cea mai importantă, parte a articolului. Majoritatea titlurilor ar trebui să includă mesajul conținutului și elementele esențiale ale acestuia. Puteți să-l faceți foarte atractiv, dar aveți grijă să nu vă dezamăgiți cititorii. Fiți clar și autentic.
Aspectul articolului
Articolul are un aspect atrăgător pentru cititor? Este usor de parcurs? Are paragrafe bine distanțate? Există suficiente bullet points?
În cele din urmă, cum arată designul? Îndeplinește standardele vizuale ale brandului? Transmite imaginea brandului?
Elementele SEO
După optimizarea pentru cititor, optimizați articolul pentru motoarele de căutare. Dacă postați conținut pe un alt site, includeți cât mai multe despre aceste elemente:
- URL – Personalizați adresa URL pentru a se potrivi cu titlul
- Titlu – Includeți fraza cheie principală în titlu
- Imagini – Adăugați descrieri care includ fraza cheie
- Cuvinte cheie / etichete – adăugați dacă sunt utile
- Etichete H1 și H2 – adăugați dacă sunt permise
Dacă adăugați conținut pe propriul site, urmați sfaturile de mai jos.
Element de optimizat |
Sugestii |
Titlul paginii (afișat în partea de sus a ferestrei browser-ului) |
|
Descrierea paginii |
|
Titlul (H1) |
|
Conținutul articolului |
|
Etichetele imaginilor |
|
Numele imaginilor |
|
Verificați elementele importante pe care le caută motoarele de căutare pentru a vă asigura că este complet optimizat.
Elemente care pot fi optimizate |
Nivelul de importanță |
Adresa URL a paginii include cuvinte cheie |
Critic |
Titlul paginii include cuvinte cheie |
Critic |
Titlul paginii este unic |
Critic |
Eticheta H1 include cuvinte cheie |
Ridicat |
Utilizarea conținutului rel-canonic (sau fără conținut duplicat) |
Ridicat |
Include doar o singură etichetă H1 |
Mediu |
Etichetele H2 conțin cuvinte cheie |
Mediu |
Pagina folosește cuvinte cheie direcționate |
Mediu |
Lungimea conținutului – suficient pentru a crea valoare |
Mediu |
Adaptat pentru mobil |
Mediu |
Cuvintele cheie vizate sunt cu caractere aldine |
Scăzut |
Cuvintele cheie vizate sunt incluse ca text ALT pentru imagini |
Scăzut |
Include cuvinte cheie în metaetichete și descriere |
Scăzut |
Are o meta descriere unică mai mică de 156 de caractere |
Scăzut |
Planul de promovare
Crearea de conținut poate fi dificilă, iar promoțiile necesită o planificare bună, așa că începeți prin selectarea canalelor promoționale, atât online, cât și offline, apoi construiți-vă calendarul lunar, care ar trebui să includă conținutul, canalele și promoțiile dvs. după dată.
Metode de promovare
Programul activităților ar trebui să includă planurile promoționale. Deși este ușor să promovați conținutul pe Facebook, Twitter, LinkedIn sau grupurile preferate pe rețelele de socializare, este o idee bună să vă gândiți la toate opțiunile disponibile pentru a obține expunere a brandului cât mai mare. Fiți creativ. Există numeroase opțiuni. Iată câteva exemple:
- Rețele de socializare
- Blogul propriu
- Website-ul propriu
- Mesaj direct prin LinkedIn
- Newsletter
- Reutilizarea conținutului
- E-mail direct
- Publicitate online
- Comunicate de presă
- Clienți existenți
- Forumuri sau comunități online
- Creatori de conținut
- Influenceri
- Aplicații
- Surse citate
- Marketing organic
- SEO
- Podcast
- Poștă
- Seminarii
- Materiale tipărite
- Radio sau TV
După ce ați analizat diferitele metode, care va funcționa cel mai bine pentru campania dumneavoastră?
Programul activităților
Calendarul vă permite să planificați în mod corespunzător crearea și promovarea conținutului și vă permite, de asemenea, să vă monitorizați toate activitățile și datele campaniei.
Începeți prin a examina următoarele 12 luni și a stabili zilele sau evenimentele importante pentru clienți, precum sărbători sau evenimente sezoniere. Dacă sunteți B2B, aceasta ar putea include evenimente din industrie, conferințe sau lansări de produse sau servicii.
Sintetizați datele pentru următoarele 90 de zile. La fiecare 30 de zile, reconfirmați sau actualizați conținutul pentru următoarele 90 de zile și, de asemenea, segmentați conținutul pentru restul anului.
Pentru fiecare zi, stabiliți subiectul, autorul, rezumatul conținutului, tipul conținutului, clientul, fraza cheie principală, oferta / obiectivul și metoda de distribuție.
Livrarea ofertei
Conținutul ar trebui să includă o ofertă pentru cititor. Cum onorați angajamentul? Dacă direcționați utilizatorii către website-ul dumneavoastră, CMS-ul sau sistemul de automatizare a marketingul poate gestiona traficul?
Începeți prin a analiza metodele prin care prospecții răspund la ofertă și modul în care o veți onora.
Cum profită un prospect de ofertă? |
Apelează telefonic |
Comandă direct de pe website-ul companiei, de pe website-ul unui partener sau de pe o pagină de socializare |
Trimite un e-mail |
Completează și trimite prin e-mail un BRC |
Cum livrați oferta? |
Procesați o comandă |
Trimiteți prin poștă |
Trimiteți un e-mail |
Procese suplimentare |
Responsabilitatea este delegată agentului de vânzări |
Responsabilitatea este delegată departamentului de marketing |
Faceți follow-up cu persoanele care nu răspund la ofertă |