Distribuirea, promovarea și optimizarea conținutului

distribuirea continutului social media marketing digital promovare afacere
Ghiduri de implementare Marketing digital

Distribuirea, promovarea și optimizarea conținutului

Distribuirea conținutului reprezintă procesul de stabilire a tipurilor de conținut pe care le creați pentru anumite segmente de public și platforme de distribuție specifice. Aici veți examina formatele de conținut, canalele de distribuție și publicul pentru fiecare tip de conținut.

Analizați tipurile de conținut

Acum că ați stabilit ideile potrivite, este timpul să vă determinați tipul de conținut și apoi să le potriviți cu platformele de distribuție. Unele platforme permit formate multiple. De exemplu, pe LinkedIn puteți distribui noutăți, un link către o postare pe blog, o imagine, un articol întreg, o prezentare sau o carte electronică. Altele permit doar formate specifice. 

Cel mai bine este să evaluați în același timp atât tipurile de conținut, cât și rețelele de social media. Iată exemple de tipuri de conținut

  • Articole
  • Cărți
  • Prezentări
  • Imagini
  • Videoclipuri
  • Podcast-uri
  • Website-uri
  • Articole pe blog
  • Buletine informative
  • Comunicate de presă
  • Aplicații pentru mobil
  • Broșuri tipărite

Care dintre acestea sunt cele mai bune pentru tipul de conținut pe care doriți să îl produceți? Care sunt cele mai preferate de publicul dumneavoastră? 

Selectați canale de distribuție

Este posibil să aveți deja o idee despre canalele de distribuție pe care le veți folosi. Dacă nu, iată câteva exemple: 

  • Rețele de socializare precum Facebook sau LinkedIn
  • Propriul website sau blog
  • Site-uri de partajare video precum YouTube sau Vimeo sau Facebook
  • Site-uri de partajare a imaginilor precum Pinterest sau Instagram
  • Site-uri de partajare a cărților
  • Site-uri de partajare a prezentărilor
  • Site-uri de partajare audio și podcast
  • Forumuri
  • E-mail marketing

Care dintre acestea sunt cele mai bune pentru tipul de conținut pe care doriți să îl produceți? Care sunt cele mai preferate de publicul dumneavoastră? 

Selectați modul de distribuire

În cele din urmă, luați în considerare cei doi pași anteriori – tipurile preferate de conținut și canalele de distribuție preferate. Pe măsură ce le analizați, nu uitați că puteți lua o singură idee și o puteți adapta pentru mai multe formate. De exemplu, dacă sunteți furnizor de software și prospectul este în faza de cercetare, vrea să înțeleagă dacă este posibil să automatizați o anumită sarcină, puteți crea conținut în aceste formate care abordează o singură idee:

  • Postare pe blog
  • Broșură
  • Imagini
  • PowerPoint
  • Podcast

Reutilizarea conținutului vă permite să utilizați mai multe canale în mai multe formate pentru a maximiza impactul asupra publicului. Determinați formatul și canalele de distribuție pe care le utilizați pentru fiecare client

Optimizarea conținutului

Pentru a obține o poziție înaltă în rezultatele motorului de căutare, conținutul pe care doriți să îl distribuiți ar trebui să fie prezentat în cel mai bun format posibil pentru motorul de căutare.

Cu toate acestea, cea mai bună abordare este să vă asigurați mai întâi că este optimizat pentru cititori, astfel încât aceștia să dorească să-l distribuie, apoi aplicați elementele de optimizare pe pagină pentru a- putea fi indexat – indiferent dacă este pe propriul site sau pe alt site.

Captarea atenției

Unul dintre posibilele dezavantaje ale optimizării conținutului pentru căutare este că, prin adaptarea acestuia pentru un motor de căutare, îl faceți mai puțin interesant pentru cititor. Dacă este prea optimizat și scris integral pentru motoarele de căutare utilizatorii nu se vor bucura de el. Astfel, este o bună practică să vă optimizați mai întâi conținutul pentru cititori. 

Titlul articolului

Titlul este una dintre cele mai importante, dacă nu chiar cea mai importantă, parte a articolului. Majoritatea titlurilor ar trebui să includă mesajul conținutului și elementele esențiale ale acestuia. Puteți să-l faceți foarte atractiv, dar aveți grijă să nu vă dezamăgiți cititorii. Fiți clar și autentic. 

Aspectul articolului

Articolul are un aspect atrăgător pentru cititor? Este usor de parcurs? Are paragrafe bine distanțate? Există suficiente bullet points? 

În cele din urmă, cum arată designul? Îndeplinește standardele vizuale ale brandului? Transmite imaginea brandului?

Elementele SEO

După optimizarea pentru cititor, optimizați articolul pentru motoarele de căutare. Dacă postați conținut pe un alt site, includeți cât mai multe despre aceste elemente: 

  • URL – Personalizați adresa URL pentru a se potrivi cu titlul
  • Titlu – Includeți fraza cheie principală în titlu
  • Imagini – Adăugați descrieri care includ fraza cheie
  • Cuvinte cheie / etichete – adăugați dacă sunt utile 
  • Etichete H1 și H2 – adăugați dacă sunt permise 

Dacă adăugați conținut pe propriul site, urmați sfaturile de mai jos.

Element de optimizat

Sugestii

Titlul paginii (afișat în partea de sus a ferestrei browser-ului)

  • Această etichetă este foarte importantă pentru motoarele de căutare. Ar trebui să conțină cuvintele cheie vizate pentru pagina respectivă și numele website-ului.
  • Nu folosiți mai mult de 10 cuvinte, 50-60 de caractere. 
  • Puneți cuvintele cheie mai întâi, apoi numele companiei / produsului / serviciului. Nu trebuie să fie o declarație completă. De exemplu, scrieți „Managementul relației cu clienții, CRM pentru întreprinderi mici, Compania ABC” în loc de „Compania ABC | Pagina principală” sau „Compania ABC dezvoltă software de gestionare a relațiilor pentru întreprinderile mici”
  • Ordinea cuvintelor cheie face diferența; acordați-le prioritate și scrieți-le în această ordine.
  • Utilizați titluri de pagini unice pentru fiecare pagină pe care o pot citi motoarele de căutare; veți viza diferite cuvinte cheie și pentru fiecare pagină.

Descrierea paginii

  • Această etichetă este inclusă în codul HTML al paginii – nu este afișată pe pagină. 
  • Această etichetă nu vă ajută în clasamentul motorului de căutare, dar poate fi afișată atunci când website-ul apare în rezultatele organice ale motorului de căutare. 
  • Stabiliți ce ar dori să vadă un utilizator atunci când accesează website-ul, în funcție de cuvintele cheie alese – veți dori să consolidați motivul pentru care ar trebui să vă viziteze website-ul. 
  • Scrieți o descriere convingătoare a paginii în mai puțin de 30 de cuvinte. 

Titlul (H1)

  • Titlul este cel mai important text de pe pagină (altul decât titlul paginii).
  • Trebuie să le spună cititorilor și motoarelor de căutare despre ce este pagina – ar trebui să conțină aceleași cuvinte cheie pe care le-ați folosit în titlul paginii (fără numele companiei).
  • Faceți-l descriptiv, simplu și clar – fără jargon sau limbaj de vânzări.
  • Nu sacrificați claritatea pentru a o împacheta cu cuvinte cheie – scrieți cu motoarele de căutare în minte, dar obiectivulprincipal este să oferiți o prezentare puternică vizitatorilor.

Conținutul articolului

  • Urmați ghidul de stil pentru secțiune și scrieți pentru vizitatorul specific care va veni pe această pagină. 
  • Ajungeți imediat la subiect – oferiți vizitatorilor informațiile pe care le doresc în partea de sus a paginii. Puneți detaliile în partea de jos sau pe o altă pagină. 
  • Asigurați-vă că includeți cuvintele cheie / expresiile importante în partea de sus a paginii, dar nu sacrificați lizibilitatea doar pentru a arăta bine motoarelor de căutare.
  • Utilizați subtitluri (de preferință cu cuvinte cheie și etichetate cu etichete H2 și H3) și fraze scurte cu marcatori pentru a permite cititorilor să scaneze.
  • Scrieți în propoziții foarte scurte – fără termeni complicați, adjective suplimentare sau informații redundante. 
  • Folosiți timpul activ („Ne-am redus prețurile” față de „Prețurile noastre au fost reduse într-o încercare …”)
  • Puneți idei importante cu caractere aldine; motoarele de căutare vor observa, de asemenea, aceste cuvinte.
  • Linkurile text trebuie să conțină cuvinte cheie și să spună vizitatorilor ce se întâmplă în continuare – în loc de „mai multe informații”, folosiți „prețurile de imprimare”. 
  • Folosiți un stil atrăgător – chiar dacă este formal, trebuie totuși să atrageți interesul cititorului! 

Etichetele imaginilor

  • Eticheta ALT este afișată atunci când un vizitator a dezactivat grafica browser-ului sau folosește un program pentru persoanele cu deficiențe de vedere.
  • Stabiliți imaginile care vor fi folosite pe această pagină și includeți o descriere (denumită și „etichetă ALT”).
  • Utilizați cuvinte cheie în etichete, dacă este posibil.

Numele imaginilor

  • Este o idee bună să vă salvați din nou imaginea pentru a include fraza.

Verificați elementele importante pe care le caută motoarele de căutare pentru a vă asigura că este complet optimizat.

Elemente care pot fi optimizate

Nivelul de importanță

Adresa URL a paginii include cuvinte cheie

Critic

Titlul paginii include cuvinte cheie

Critic

Titlul paginii este unic 

Critic

Eticheta H1 include cuvinte cheie

Ridicat

Utilizarea conținutului rel-canonic (sau fără conținut duplicat) 

Ridicat

Include doar o singură etichetă H1

Mediu

Etichetele H2 conțin cuvinte cheie

Mediu

Pagina folosește cuvinte cheie direcționate

Mediu

Lungimea conținutului – suficient pentru a crea valoare

Mediu

Adaptat pentru mobil

Mediu

Cuvintele cheie vizate sunt cu caractere aldine

Scăzut

Cuvintele cheie vizate sunt incluse ca text ALT pentru imagini

Scăzut

Include cuvinte cheie în metaetichete și descriere

Scăzut

Are o meta descriere unică mai mică de 156 de caractere

Scăzut

Planul de promovare

Crearea de conținut poate fi dificilă, iar promoțiile necesită o planificare bună, așa că începeți prin selectarea canalelor promoționale, atât online, cât și offline, apoi construiți-vă calendarul lunar, care ar trebui să includă conținutul, canalele și promoțiile dvs. după dată.

Metode de promovare

Programul activităților ar trebui să includă planurile promoționale. Deși este ușor să promovați conținutul pe Facebook, Twitter, LinkedIn sau grupurile preferate pe rețelele de socializare, este o idee bună să vă gândiți la toate opțiunile disponibile pentru a obține expunere a brandului cât mai mare. Fiți creativ. Există numeroase opțiuni. Iată câteva exemple:

  • Rețele de socializare 
  • Blogul propriu
  • Website-ul propriu 
  • Mesaj direct prin LinkedIn 
  • Newsletter
  • Reutilizarea conținutului 
  • E-mail direct 
  • Publicitate online 
  • Comunicate de presă 
  • Clienți existenți 
  • Forumuri sau comunități online 
  • Creatori de conținut 
  • Influenceri
  • Aplicații 
  • Surse citate
  • Marketing organic
  • SEO 
  • Podcast 
  • Poștă
  • Seminarii
  • Materiale tipărite
  • Radio sau TV

După ce ați analizat diferitele metode, care va funcționa cel mai bine pentru campania dumneavoastră?

Programul activităților

Calendarul vă permite să planificați în mod corespunzător crearea și promovarea conținutului și vă permite, de asemenea, să vă monitorizați toate activitățile și datele campaniei. 

Începeți prin a examina următoarele 12 luni și a stabili zilele sau evenimentele importante pentru clienți, precum sărbători sau evenimente sezoniere. Dacă sunteți B2B, aceasta ar putea include evenimente din industrie, conferințe sau lansări de produse sau servicii. 

Sintetizați datele pentru următoarele 90 de zile. La fiecare 30 de zile, reconfirmați sau actualizați conținutul pentru următoarele 90 de zile și, de asemenea, segmentați conținutul pentru restul anului.

Pentru fiecare zi, stabiliți subiectul, autorul, rezumatul conținutului, tipul conținutului, clientul, fraza cheie principală, oferta / obiectivul și metoda de distribuție. 

Livrarea ofertei

Conținutul ar trebui să includă o ofertă pentru cititor. Cum onorați angajamentul? Dacă direcționați utilizatorii către website-ul dumneavoastră, CMS-ul sau sistemul de automatizare a marketingul poate gestiona traficul?

Începeți prin a analiza metodele prin care prospecții răspund la ofertă și modul în care o veți onora. 

Cum profită un prospect de ofertă?

Apelează telefonic

Comandă direct de pe website-ul companiei, de pe website-ul unui partener sau de pe o pagină de socializare

Trimite un e-mail

Completează și trimite prin e-mail un BRC

Cum livrați oferta?

Procesați o comandă

Trimiteți prin poștă

Trimiteți un e-mail

Procese suplimentare

Responsabilitatea este delegată agentului de vânzări

Responsabilitatea este delegată departamentului de marketing

Faceți follow-up cu persoanele care nu răspund la ofertă

error: Content is protected !!