Campaniile de PR și importanța lor în promovarea brandului
27/09/2021 2022-08-16 12:12Campaniile de PR și importanța lor în promovarea brandului
Campaniile de PR și importanța lor în promovarea brandului
O campanie de publicitate atât în mediile tradiționale, cât și în mediul online, poate fi extrem de eficientă pentru a crește credibilitatea și gradul de conștientizare și promovare a brandului, produsului sau serviciului dumneavoastră. O știre legitimă este o aprobare care poate ajunge la un public larg, în schimbul unui cost foarte mic.
O strategie de publicitate bună este concepută pentru a atinge obiective specifice de afaceri. De obicei, trebuie să schițați idei de promovare care au la bază o poveste de interes (bine vs. rău, natură vs. hrană, cursă contra timpului, Compania A vs. Compania B, angajat împotriva lumii, companie vs. sistem etc.). O strategie eficientă de PR și promovare include un calendar și o descriere a instrumentelor necesare pentru promovarea poveștii.
Stabilirea obiectivelor într-o campanie de publicitate
De ce este importantă publicitatea? Utilizați publicitatea pentru a genera trafic către site-ul dumneavoastră, pentru a vă crește profilul și pentru a vă poziționa compania ca lider de piață.
Procesul de relații publice s-a schimbat dramatic în ultimul deceniu. Internetul a devenit o sursă de știri și informații pentru oamenii de afaceri și consumatori și a schimbat modul în care companiile stabilesc cum își vor promova mesajele.
Începeți prin a vă gândi la obiectivele dumneavoastră și prin a lua în considerare cum să folosiți publicitatea pentru a le atinge.
Obiective |
Explicaţie |
Nivelul de importanță |
Consolidați-vă compania și produsul pe piață. |
|
Înalt Moderat Scăzut |
Clasați-vă mai bine în rezultatele motoarelor de căutare |
|
Înalt Moderat Scăzut |
Direcționați trafic direct către website-ul dumneavoastră |
|
Înalt Moderat Scăzut |
Generați clienți potențiali calificați și vânzări |
|
Înalt Moderat Scăzut |
Acești pași sunt importanți pentru generarea de clienți potențiali calificați, deoarece ajungeți la persoane care au un interes activ pentru subiectul dumneavoastră – v-au găsit pentru că au căutat direct un subiect și au găsit articolul de presă sau au participat la un funcție special concepută pentru a-i educa despre subiecte conexe.
Mesajul
Care este cheia pentru a genera publicitate? Scrieți ceva interesant. În fiecare zi, sursele de știri sunt bombardate de articole de presă care promovează lansări de produse noi, alianțe de afaceri, cercetări, descoperiri și multe altele.
Dar jurnaliștii nu scriu doar anunțuri; trebuie să relateze povești convingătoare pe care cititorii le vor găsi interesante și utile. Un ziar comercial poate redacta un paragraf despre un produs nou, dar poveștile grozave au titluri, fotografii, interviuri și conținut pe întreaga pagină.
Dacă scrieți un articol optimizat pentru web și plătiți pentru a-l posta pe sursele de știri, puteți furniza un link de intrare sau două către site, indiferent dacă versiunea dumneavoastră este bună. (Ați plătit pentru asta!)
Cu toate acestea, dacă doriți să scrieți un articol într-o anumită publicație sau doriți ca povestea să fie preluată de alte site-uri, acesta trebuie să fie cu adevărat actualizat, relevant, interesant și optimizat pentru căutare.
Valorificați poveștile celorlalți în propria campanie de publicitate
La fel ca filmele, poveștile bune sunt despre conflicte. Un flux interminabil de informații pozitive este plictisitor. În schimb, dezvoltați povești care au la bază conflictul: binele împotriva răului. Genetic vs. dobândit. Cursa împotriva timpului. Compania A vs. Compania B. Angajații împotriva lumii. Companie vs. Sistem.
Pentru a obține idei pentru propriile eforturi publicitare citiți publicațiile, site-urile web și blogurile pe care le frecventează clienții și stabiliți categoria media, sursa și scriitorul.
Determinați următoarele:
- Este unică este această idee?
- Cât de utile sunt aceste informații pentru public?
- Alte idei pentru compania noastră.
- Pentru ce este cea mai potrivită idee?
- Este un articol potrivit?
- S-ar potrivi și unei comunicări scrise pentru o altă publicație?
- Subiecte suplimentare pentru o posibilă discuție.
Stabiliți titlul articolului, conceptul și povestea. Iată câteva subiecte standard în jurul cărora ați putea construi povestea.
Lansarea companiei / produsului |
Anunțați lansarea companiei sau a unui produs sau serviciu nou. Explicați utilitatea – unde este conflictul, problema și cum poate ajuta? |
Anunțați noua locație. Este tipică în industria dumneavoastră? |
Anunțați o schimbare în echipa de management. Cât de greu a fost să o construiți? Conducerea provine din industrii sau sfere diferite? Cum s-au reunit pentru a crea această nouă companie? |
Știri despre produse / servicii |
Când lansați un produs nou, introduceți o nouă categorie în care se încadrează și descrieți de ce este important. Abordați modul în care rezolvă o problemă a clientului într-un mod nou. Discutați despre lupta împotriva status quo-ului. |
Ce impact a avut produsul pentru un utilizator sau o companie și rezultatele pe care le-au obținut. Includeți detaliile procesului. |
Povestiți despre o caracteristică inovatoare a produsului. Cum va schimba această nouă inovație piața actuală? Afectează alte industrii? |
Povestiți despre intrarea pe o piață nouă – problemele cu care se confruntă, factorul cheie în realizarea ei și informații personale interesante. |
Povești legate de evenimente |
Anunțați un premiu pe care l-ați primit. |
Anunțați o evaluare pe care ați primit-o. |
Anunțați că veți prezenta sau vorbi la o conferință, seminar sau grup profesional. |
Anunțați presa locală că veți fi prezentat într-o citare națională. |
Anunțați un brevet care v-a fost acordat. |
Extindeți-vă evenimentele actuale – dacă se întâmplă ceva la nivel local sau național și afacerea vă poate oferi îndrumări, comentarii sau asistență, încercați să generați niște interviuri care să se coreleze cu situația. |
Sărbătorile sunt un instrument excelent de PR. Puteți veni cu un cârlig care să vă lege produsele, serviciile sau operațiunile companiei de o vacanță? De exemplu, dacă firma dumneavoastră organizează o petrecere unică pentru angajați, există potențialul de a genera o știre. |
Povești despre oameni |
Angajarea unui nou angajat cheie. Faceți știrea interesantă și nu vă concentrați pe o listă de realizări, puteți genera o știre dezvoltând un interviu despre problemele sau tendințele actuale. |
Promovarea unui angajat. Din nou, faceți știrea interesantă- cu ce obstacole s-a confruntat înainte de a fi promovat? |
Scrieți o poveste despre contribuția unui angajat la afacere – cineva care merge până-n pânzele albe. Includeți rezultate specifice. |
Spuneți o poveste despre modul în care compania sau angajații sunt implicați în comunitate – donații caritabile, voluntariat și proiecte filantropice. Adăugați câteva cercetări despre modul în care aceste inițiative îmbunătățesc moralul companiei și orice exemple interesante pe care le-ați văzut în compania dumneavoastră. |
Povești diverse |
Fiți atent la tendințele comunității, industriei și cele mondiale. Gândiți-vă la modalități prin care puteți să vă legați afacerea de această tendință. De exemplu, dacă firma oferă un program flexibil pentru mamele singure, un reporter ar putea face o poveste despre modul în care companiile locale abordează provocările cu care se confruntă mamele. |
Special pentru bloguri |
Bloggerii scriu de obicei opinii și comentarii despre subiectele zilei. Vor comenta știrile generale și vor explica relevanța unui anumit public. Ei vor posta o opinie despre o tendință sau vor oferi un link către un alt articol de pe blog și vor adăuga feedback. Dacă firma dumneavoastră folosește un blog, dacă ați creat unul sau dacă ați găsit un blogger din industrie care postează comentarii și feedback din alte surse, citiți zilnic o mulțime de știri și transformați-vă opiniile în publicitate pentru compania dumneavoastră. . |
Pentru a vă spori expunerea vă recomandăm să apelați la diferite organizații prin care puteți să:
- Creați noi clienți potențiali prin intermediul funcțiilor de rețea.
- Construiți relații cu liderii cheie ai comunității.
- Creșteți credibilitatea companiei.
După acest brainstorming, alegeți acele idei care au potențial. Următorul pas este să dezvoltați strategii și planuri pentru lunile și anii următori. Apoi veți putea determina cel mai bun mod de a vă spune poveștile către mass-media și, în cele din urmă, pe piață.
Programul activităților
Odată ce ați dezvoltat o listă de subiecte potențiale pe care le veți aborda (articole scrise personal, comunicate de presă, blogging etc.), începeți să vă dezvoltați calendarul editorial și identificați materialele de care aveți nevoie înainte de a vă planifica campaniile individuale.
Este important să dezvoltați o strategie de PR bună. Jurnaliștii caută știri și nu vreți ca munca dumneavoastră să fie aruncată la gunoi și ignorată în viitor. Concentrați-vă pe calitate, nu pe cantitate, apoi maximizați impactul urmând un proces aprofundat pentru a obține rezultate maxime.
Rețineți că jurnaliștii au nevoie de povești, dar sunt inundați cu materiale și s-ar putea să nu ajungă imediat la dumneavoastră. Gândiți-vă la acesta ca la un proces de vânzare: trebuie să păstrați legătura, să o mențineți vie și să monitorizați prospecții până când sunt gata să cumpere. Un jurnalist are nevoie de timp pentru a dezvolta pe deplin o poveste, așa că aveți răbdare – fiți atenți la programul lor, nu la al dumneavoastră.
Atractivitatea subiectului
- Mare
- Medie
- Scăzută
Tipuri de publicitate:
- Prin intermediul jurnaliștilor
- Printr-un articol optimizat pentru web
- Printr-un articol scris personal
- Printr-un subiect pentru blog
- Printr-o discuție despre subiect
- Printr-un eveniment
Instrumentele de publicitate necesare
Înainte de a lansa orice campanie de publicitate asigurați-vă că sunteți pregătit să interacționați cu jurnaliștii și reporterii, creând următoarele materiale:
Material |
Tipuri |
Articole de presă tipărite |
|
Presă online |
|
Articole de presă online care pot fi trimise prin e-mail sau descărcate din secțiunea specială a site-ului |
|
Lista de contacte din presă |
|
Blog |
|
Planul pentru o campanie de publicitate
Acest pas vă va ajuta să dezvoltați un plan detaliat pentru o anumită campanie de publicitate sau de PR. Stabiliți numele campaniei, obiectivul publicitar, publicul, povestea, potențialele mijloace media, planurile promoționale, activitățile și datele cheie.
Ce publicații, site-uri web, emisiuni radiofonice, evenimente (cu scopul de a ține un discurs) sau alte mijloace media considerați că sunt potrivite pentru poveste? Dacă ați construit o listă de contacte din sfera media, consultați acele liste.
Vei transmite povestea direct scriitorilor? Dacă da, cum? Ce veți mai face cu povestea?
- Distribuiți povestea prin intermediul comunicatelor de presă.
- Includeți un articol de presă în revistele de specialitate.
- Discutați subiectul pe blogul dumneavoastră.
- Adăugați o versiune optimizată pe site-ul propriu.
- Adăugați un mesaj despre poveste pe homepage.
- Vorbiți despre acest subiect la un eveniment.
- Publicați un newsletter pentru clienți.
- Modificați formatul și utilizați-l ca business case.
Activități cheie pentru o campanie de publicitate tradițională
- Scrieți un articol pentru presă;
- Scrieți o prezentare pentru jurnaliști;
- Scrieți o prezentare și o scurtă biografie a speaker-ului;
- Scrieți o versiune alternativă, optimizată pentru web, pe care o puteți adăuga pe website în ziua lansării articolului;
- Transmiteți povestea jurnaliștilor și trimiteți materiale suplimentare (scrisoarea de prezentare, comunicate media);
- Trimiteți un e-mail simplu de follow-up jurnaliștilor;
- Lansați campania de publicitate;
- Adăugați articolul și pe website-ul dumneavoastră (optimizat pentru motoarele de căutare);
- Răspundeți la întrebări. (Fiți pregătit – dacă ați obținut mult interes, este posibil să fiți foarte solicitat să răspundeți la întrebări, să stabiliți interviuri și să transmiteți informații suplimentare);
- Urmăriți-vă rezultatele;
- Profitați de publicitate în procesul de marketing.
Activități cheie pentru susținerea unui discurs
- Contactați organizațiile pentru a vorbi despre cel care va susține discursul și subiectul (subiectele) prezentării;
- Scrieți un comunicat pentru presă care anunță prezentarea, subiectul (temele) care vor fi tratate și de ce este interesant;
- Scrieți o versiune alternativă, optimizată pentru web a prezentării, pe care o puteți adăuga pe wevsite în ziua lansării;
- Invitați jurnaliștii la prezentare (dacă este cazul);
- Trimiteți mulțumiri jurnaliștilor și organizației care găzduiește prezentarea;
- Urmăriți-vă rezultatele;
- Profitați de publicitate în procesul de marketing.