Cele 14 tipuri de creștere a afacerilor
19/09/2021 2022-06-03 17:04Cele 14 tipuri de creștere a afacerilor
Cele 14 tipuri de creștere a afacerilor
Absolut toate companiile caută noi modalități de a-și mări cota pe piață și de a crește veniturile. Ele aleg adesea să implementeze strategii specifice de creștere pentru a-și amplifica potențialul. Înțelegerea acestor strategii vă poate ajuta să planificați și implementați inițiative strategice pentru creșterea companiei. În acest articol vă explicăm tipurile de strategii de creștere a afacerilor utilizate de cele mai mari companii, alături de alte sfaturi care vă pot ajuta să vă dezvoltați afacerea.
Ce trebuie înțeles prin „creșterea afacerii”?
Creșterea afacerii este un fenomen care apare atunci când proprietarii unei afaceri, angajații și factorii externi (inclusiv norocul) influențează succesul unei companii. O afacere crește atunci când își extinde baza de clienți, își crește veniturile sau livrează mai multe produse sau servicii.
Creșterea este obiectivul majorității afacerilor și este motivul care stă la baza multor decizii care afectează funcționarea zilnică a unei companii, atât intern cât și extern. Creșterea afacerii este afectată de tendințele consumatorilor, oportunitățile pe piață și deciziile luate de conducerea companiei.
Dezvoltarea unei afaceri presupune eforturi de planificare și implementare care se încadrează în următoarele categorii principale:
- Organic: creșterea organică are loc atunci când o afacere își creează condițiile potrivite pentru extindere. Aceasta include extinderea fizică (suprafață și număr de angajați), pentru a permite creșterea companiei prin creșterea producției.
- Strategic: o abordare strategică se concentrează pe creșterea pe termen lung, prin inițiative specifice. Întreprinderile trec adesea în această etapă de creștere după o perioadă de creștere organică. Companiile pot încerca să câștige o cotă din piețele neexploatate sau să planifice producția altor bunuri/furnizarea altor servicii.
- Parteneriat / fuziune: acest tip de strategie apare atunci când o companie se alătură unei alte afaceri pentru a crea mai multe oportunități de piață.
- Intern: o strategie de creștere internă este una care acționează pentru a optimiza/maximiza procesele interne și pentru a crește afacerea și veniturile sale.
14 tipuri de strategii de creștere a afacerii
Iată principalele tactici pe care întreprinderile le pot folosi pentru a-și extinde cota de piață, veniturile și optimiza procesele interne:
1. Consolidarea pe piață
Consolidarea pe piață are loc atunci când o afacere încearcă să genereze o creștere suplimentară pe piața actuală. Pentru a face acest lucru, ea poate încerca să scadă prețurile sau să crească eforturile de marketing pentru a obține o cotă mai bună pe piață. Creșterea gradului de conștientizare a brandului poate fi o modalitate eficientă de implementare a acestei strategii.
2. Dezvoltarea produselor/serviciilor
Companiile pot alege o strategie de creștere care implică upgradarea produselor actuale sau crearea altora noi pentru a-și crește veniturile. Unele companii aleg să plece de la oferta existentă și să-I adauge noi funcții, pentru a atrage mai mulți clienți. Investițiile în proiectarea și crearea de noi produse reprezintă o modalitate prin care firmele generează creștere suplimentară.
3. Extinderea pieței
În metoda de extindere a pieței, o companie încearcă să se extindă pe piața actuală, ajungând la categorii de clienți neexploatați. De exemplu, o companie producătoare de birouri poate încerca să câștige cotă de piață prin vânzarea către instituții de învățământ sau agenții guvernamentale, în loc să vândă strict clienților din mediul corporativ.
4. Integrarea verticală
Companiile care decid să crească prin strategii de integrare verticală preiau o altă parte a procesului de fabricație sau distribuție. Acest lucru poate însemna că o companie începe să producă propriile materiale de ambalare sau cumpără o fabrică care produce un element cheie pentru un produs.
5. Îmbunătățirea producției
Unele companii reușesc să se dezvolte prin îmbunătățirea producției. Metodele de producție eficiente pot ajuta la reducerea costurilor, prețurilor de vânzare și implicit la creșterea veniturilor. O afacere poate alege să efectueze un audit al proceselor de fabricație, metodelor de distribuție și altor părți ale lanțului ei de producție.
6. Extinderea teritorială
Alocarea eforturilor de marketing în extinderea în alte locații poate fi, de asemenea, o strategie de creștere pentru companii. Acest lucru poate însemna extinderea regională, națională sau chiar mondială a ofertei și distribuției de produse. Oferirea de produse în afara unei zone geografice actuale poate genera noi fluxuri de venituri, dacă distribuția este, de asemenea, gestionată eficient.
7. Maximizarea achiziției
Concentrându-se pe retenția clienților și pe service de calitate, companiile pot iniția creșterea prin extinderea vânzărilor către clienții actuali. Vânzarea către clienții existenți costă de obicei mai puțin decât atragerea altora noi. Această strategie poate fi eficientă pentru companiile cu practici excelente de service pentru clienți și un nivel crecut de fidelizare a clienților săi.
8. Diversificarea produselor sau serviciilor
Companiile care aleg să crească prin diversificare creează produse noi pentru o piață complet nouă. Acest tip de creștere poate însemna mutarea pe piețe internaționale sau zone în care compania nu are istoric de vânzări anterior. Unele companii fac acest lucru căutând zone de expansiune pe scară largă, sperând să câștige cote de piață. Companiile diversificate pot deține participații în mai multe industrii, printr-o gamă largă de oferte de produse.
9. Achiziționarea altei companii
Companiile pot implementa o strategie de creștere prin cumpărarea unei alte afaceri. O companie ar putea cumpăra un concurent pentru a-i obține cota de piață și activele. Compania mamă va înregistra apoi o creștere a vânzărilor și a veniturilor. Această strategie implică o creștere imediată, deoarece o afacere cumpără în esență o piață, în loc să fie oblligată să investească timp în metode de creștere organică.
10. Selectarea unor canale noi de distribuție
Oferirea de produse prin noi canale de distribuție este o altă modalitate de extindere a companiilor. De exemplu, o companie poate decide să își ofere produsele în magazinele cu amănuntul după ce operează exclusiv online. O companie poate decide, de asemenea, să vandă B2C după ce in prealabil operase doar B2B.
11. Implementarea unor noi modele de afaceri
Schimbarea modelului de business poate afecta dezvoltarea unei companii. Atunci când o afacere decide să facă schimbări operaționale, ea are șansa de a crea mai multe oportunități de creștere folosind alte strategii.
12. Achiziționarea unor acțiuni
Deținerea de acțiuni și investiții în alte companii pot fi o modalitate de a avansa creșterea afacerii. Atunci când o companie își folosește veniturile pentru a crește activele unei alte afaceri, are posibilitatea de a primi beneficii financiare. Aceasta poate include dividend sau alte câștiguri din investiții.
13. Concentrarea pe anumite nișe
Concentrându-se pe un segment mic al industriei și crescând în mod specific în acea zonă, companiile găsesc adesea oportunități de creștere. Întreprinderile mici pot beneficia de această strategie pe piețele în care întreprinderile mari domină deja/au o mare parte din piață.
14. Negocierea unui parteneriat de afaceri
Parteneriatele strategice pot susține creșterea afacerii prin valorificarea elementelor cheie comune celor două branduri. În această strategie întreprinderile creează adesea un contract care descrie acordul dintre ambele părți. Astfel companiile din diferite industrii sau piețe pot atrage atenția unui grup mai mare de consumatori prin intermediul celuilalt partener.
Gestionarea internă
Iată câteva idei pentru a vă extinde afacerea:
- Înțelegeți publicul target: o modalitate de a încuraja creșterea este să vă cunoașteți baza de clienți. Găsiți informații demografice analizând date din mai multe surse. Căutați modalități prin care puteți urmări preferințele de achiziție ale clienților. După ce înțelegeți comportamentul lor puteți lua decizii favorabile asupra veniturilor, cum ar fi îmbunătățirea ofertei de produse sau extinderea regională.
- Concentrați-vă pe clienți potențiali: Generarea clienților potențiali este un mod inteligent de a dezvolta o afacere. Asigurarea clienților potențiali atât din punct de vedere organic, cât și prin eforturi specifice de marketing poate crește vânzările și poate genera o conștientizare mai mare a brandului pe piață. Generarea de clienți potențiali are un impact direct asupra vânzărilor, odată ce un client potențial se transformă într-un client efectiv.
- Creați o viziune: creșterea companiei având o viziune creează o cale clară pentru extinderea unei companii. Stabiliți obiective clare, care pot ajuta toate departamentele dintr-o organizație să lucreze în vederea atingerii unor obiective comune.
- Consolidați-vă brandul: Construiți încrederea consumatorilor prin conectarea clienților la brandul dvs. Realizarea unui plan de utilizare a platformelor sociale și a altor platforme vă poate ajuta să vă extindeți afacerea.